Get Adobe Flash player

Technikai szabálymódosítások - 2014-es előterjesztések

 

2014-es előterjesztések

Az FIA Motorsport Világtanácsának június 28-án tartandó goodwoodi ülése jelentheti a Szuper 2000-es autók életciklusának végét, legalábbis az előterjesztett napirendi pontok ezt vetítik előre.

A hírek szerint az 1,6 literes turbófeltöltéses, valamint a kétliteres szívómotoros S2000-es autók homologizálását a következő évtől megszűntetik. A hivatalos magyarázatok szerint ez a határozat megkönnyíti a Szuper 2000-es kocsik helyére lévő R5-ös autók elterjedését. Arról nincsen értesülés, hogy az FIA ezt követően bármiféle korlátozást alkalmazna a homologizációval rendelkező S2000-es kocsik használatával kapcsolatban.

A megbeszélés napirendi pontjai között szerepel az is, hogy 2014-től minden egyes világbajnoki futam rendezőjének úgy kell megszervezni a versenyét, hogy a gyorsasági szakaszok aránya minimum 25 százaléka legyen a verseny össztávjának. Az előírás tehát az összekötő szakaszok távolságát csökkentené.

Az idei évben a mexikói és az ausztrál futam a legjobb ilyen szempontból, ezek az események 38 százalékos mutatóval bírnak, ugyanakkor a svéd és a finn verseny esetében 21-21 százalék, míg a világbajnokság brit állomásán mindössze 20 százalék a gyorsasági szakaszok aránya az össztávhoz képest.

 

Andrew

 

2013. június 18.