Get Adobe Flash player

Technikai szabálymódosítások - WRC fejlesztések befagyasztva!

 

WRC fejlesztések befagyasztva!


A Volkswagen egyetértett a rali világbajnokságon futó autók fejlesztésének befagyasztásával, hogy ez a lépés is segítsen a Citroent és az M-Sportot a sorozatban tartani a következő szezonban.

A három márka World Rally Car-ja homologizációs ciklusának végéhez ér az év végén, az új autók 2014-ben mutatkoztak volna be. Az új kocsik 3 millió fontos fejlesztési költsége valószínűleg az M-Sport világbajnoki szereplésének végét jelentené a következő szezonra. Ezt szem előtt tartva a Volkswagen lobbit indított az FIA-nál azért, hogy tartsák meg az autók jelenlegi specifikációját, tették ezt azzal a tudattal, hogy saját esélyeiket is gyengítik ezzel a lépéssel.

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito a következőket mondta el: „Beszéltünk arról, hogy mi lenne a legjobb a jövőre nézve és mi lenne a legjobb megoldás arra, hogy a bajnokságba nevezettek számát megtartsuk. Miután mindezt átbeszéltük, arra jutottunk, hogy a legjobb út az, ha megtartjuk azokat az autókat, amik ebben az évben vannak.”

A Volkswagen elkezdett már dolgozni annak a Polo R WRC-nek a fejlesztésén, ami azonnali sikereket aratott, a szezon eddigi részében a hat futamból négyet megnyert. Az új evolúció 2015-ig biztosan nem lesz látható, miután Capito a rali világbajnokság jövőjét tartja a fontosabbnak.

„Azt el kell mondani, hogy potenciális teljesítményelőnyünkből vesztünk ezzel a sportág érdekeit szem előtt tartva” – tette hozzá Capito.

Az M-Sport tulajdonosa, Malcolm Wilson nem győzött hálálkodni Capitónak saját és a Citroen csapat főnöke, Yves Matton nevében.

„Nagyon hálásak vagyunk ezért. El sem tudják képzelni, mennyire örülök ennek jómagam és Yves is, ez egy igazán pozitív lépés. Most már tudjuk, hogy anélkül lehetünk versenyképesek jövőre is, hogy milliókat költenénk a fejlesztésekre. Ezzel nyitott marad a bajnokság. Őszintén szólva nem tudnánk új homologizációt csinálni a Ford visszatérése nélkül, nem vagyunk abban a helyzetben, hogy az ehhez szükséges milliókat elköltsük.

Rendben, a Volkswagennél van a sportág legjobb kettő, ha nem három pilótája, de Jost előterjesztését követően legalább tudjuk, hogy az autók egyenlő versenyfeltételek mellett küzdhetnek a következő szezonban.”

Matton így nyilatkozott: „Jelenleg azt látjuk, hogy az autók körülbelül hasonló szinten vannak és a gazdasági helyzet nem könnyű egyes gyártók számára. Azt mondom, az az érdeke mindenkinek, hogy fenntartsuk azt, ami jelenleg is van, hogy a bajnokság érdekes lehessen.”

Az FIA megerősítette, hogy a faxon történt szavazás eredményeképpen a World Rally Car-ok homologizációját a következő idény végéig befagyasztották.

 

Andrew

 

2013. június 19.