Get Adobe Flash player

Technikai szabálymódosítások - Halasztják a kisturbós formulát

 

Halasztják a kisturbós formulát

Az M-Sport háromhengeres, egyliteres turbómotorjának versenyben történő bevezetése egyelőre nem valósulhat meg, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség azt a döntést hozta, hogy az új szabályzatot 2014 helyett 2015-ben vezeti be. A turbófeltöltéses egyliteres EcoBoost motorral ellátott Fiesta ugyanarra az alapra építkezne, mint az 1,6 literes szívómotoros R1-es, illetve R2-es kocsi, de az erőátviteli rendszer módosításon esik majd át. A 998 köbcentis autó az FIA új kategória besorolási rendszere szerint a felülvizsgált R1B és R2B osztálynak felelne meg.

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson a következőket mondta el a témában: „Ez az, amire a jövőben minden bizonnyal oda fogunk figyelni, ugyanakkor az FIA-tól elmondták, a meglévő feladataik mellett jelenleg nehézségekbe ütközne megírni most a technikai szabályzatot, és ez a 2015-ös szezonig nem is fog megtörténni. Ez nekünk is ad egy lélegzetvételnyi szünetet, hogy a háromhengeres motor fejlesztésével foglalkozhassunk. Nagyon is hiszünk abban, hogy ez egy újabb olyan formula, ami a jövőre nézve jó lesz és költséghatékony.”

Az FIA nemrég módosította a hengerűrtartalomra vonatkozó határokat azért, hogy az R csoportos irányvonalat még inkább hozzáigazítsa a kis hengerűrtartalmű turbós kocsik piaci megjelenéséhez.

 

Andrew

 

2013. június 26.