Get Adobe Flash player

Vélemények a vegyes talajú versenyekről

A rali világbajnokság a Katalán Rally-val az egyetlen vegyes felületű viadalához érkezett. A csapatok pénteken murván, majd az autók átépítését követően két napon keresztül aszfalton döntik el, ki a legjobb Spanyolországban.

A Volkswagen a következőket nyilatkozta ki erről a kihívásról: „Úgy gondoljuk, az, hogy visszatértünk arra, hogy az elején murván futunk, majd azt követően aszfalton, sokkal fairebb, mint a másik út, ami tavaly is volt.” 2013-ban ugyanis Jari-Matti Latvalának kellett nyitnia vasárnap a laza murván, így nem volt esélye, hogy megőrizze azt az előnyt, amit az előző két napon összeszedett.

A Citroen arról beszélt beharangozó sajtóközleményében, hogy pénteken este a hetvenöt perces szervizlehetőség során hogyan alakítják át a DS3 WRC-ket. „Egyszerűen nézve csak a karosszériát és a motort tartjuk meg. A különböző feladatokra nagy aprólékossággal kell felkészülnünk. Mindenkinek tudnia kell, mit kell csinálnia. Csapatunk néhány nappal a verseny előtt gyakorolta az egyik konfigurációról a másikra történő váltást.”

Az M-Sport így számolt be a felkészülésről: „Természetesen ez egy érdekes kihívás a szezon vége felé, és egy nagy látványosság a közönségnek, valamint a TV nézőknek is. A leterhelést azonban elkerülhetetlenül növeli. Kétszer annyi tartalék alkatrészt kell vinnünk, kétszer annyi kereket, kétszer kell beállítani az autót a műhelyben és a tesztelést is azt figyelembe véve kell megszerveznünk, hogy két felületen versenyzünk.”

A hyundai-os Dani Sordo arról beszélt a váltással kapcsolatban, hogy személy szerint neki jobban tetszik az idei program, amikor is murván kezdenek, mivel a jelenlegi világbajnoki pozíciója miatt tisztább utakon versenyezhet pénteken. A spanyol arról is ejtett szót, melyik felületről nehezebb átállni a másikra. „Nem olyan nehéz aszfaltra váltani a befejező két napra, mivel a nem túl nagyról váltunk a nagy tapadásra. A másik irány nehezebb.”

Az már technikai szempontból érdekes, hogy míg az M-Sport hatvanöt perc alatt végez a két specifikáció közötti átállítással, melynek során a Fiesta RS WRC 60 milliméterrel kerül közelebb a talajhoz, a Volkswagennek hatvan perc a szintideje a munkákhoz. Utóbbiak a maradék negyed órát az esetleg váltócserére tartják fenn a 100 milliméterrel leültetett Polo R WRC-nél, míg előbbieknél ez benne van már az időben.

 

Andrew