Get Adobe Flash player

Katalán Rally 2014 - 2. nap

A Katalán Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság spanyol futama a murváról aszfaltra váltott a második napon. A mezőnyre egy négy kilométeres bemelegítő után egy rendkívül hosszú szakasz várt. A jubileumi, 50. Katalán Rally tiszteletére kilométerben mérve egy pontosan ugyanilyen hosszú gyorsaságit iktattak programba a szervezők, ami a híres El Priorat nevű szakaszra épült, benne a szurkolók körében igencsak népszerű El Molar hajtűkanyarral. Ha a párosok túlélték ezt a megpróbáltatást, még egy huszonhat kilométeres erőpróbát kellett teljesíteniük, mielőtt visszatérhettek a szervizbe. Délután a két hosszú gyorsasági volt a feladat ismét, majd egy saloui közönségcsalogatóval zárult a program. Az autóknak 159 versenykilométert kellett összesen megtenniük.

Harminchat másodperces hátránya ellenére a világbajnoki cím életben tartásáért küzdő Jari-Matti Latvala nem adta fel a Sebastien Ogier elleni csatát, és megnyerte az összes délelőtti szakaszt, nyolc szekundumot faragva lemaradásából. A finn, aki az előző napi murvás küszködés után jól érezte magát Volkswagenjében, megjegyezte, próbál nyomást gyakorolni csapattársára, de a nála oly’ fontos mentális felkészülés is előjött. „Az a problémám, hogy amikor túlságosan elkezdek egy dologra koncentrálni, megfeledkezem a többiről. Ide érkezve csak az aszfaltra gondoltam, a murvára nem” – magyarázta a finn.

„Miért kéne válaszolnom?” – utalt ugyanakkor a versenyt vezető Ogier arra, hogy megnyugtató előnye birtokában nem fogja feleslegesen nyomni. A két Volkswagen mögé a nagy kedvvel autózó Mikko Hirvonen jött fel a harmadik helyre. „Elvégeztünk néhány kisebb módosítást az autón a francia futam óta, és minden jól működik. Emellett a régi gumikkal sosem voltam elég elégedett aszfalton, kicsit túl precízek voltak számomra, nehéz volt megbecsülni velük, hol van a tapadás, mennyire lehet nyomni velük. Ezek sokkal jobban dolgoznak nálam” – nyilatkozta az M-Sport pilótája a Michelin Franciaországban bevetett új abroncsairól.

Az autója beállításaival elégedetlen Andrea Mikkelsen egy megforgás ellenére is megtartotta a negyedik pozíciót, míg Mads Ostberg visszacsúszott kettejük mögé a délelőtt folyamán.

Délután előbb Ogier aratott szakaszgyőzelmet, majd a fékekkel elégedetlen Latvala, utóbbi így mindössze egy további másodpercet tudott hozni a második világbajnoki címéhez egyre közelebb kerülő francián. Annak ellenére azonban, hogy megnyerte, Ogier számára nem volt izgalommentes a hosszú szakasz, hiszen vibráló első kerékkel, sérült abronccsal teljesített húsz kilométert.

Hirvonen tovább folytatta remeklését, a nap végére fél perccel húzott el a negyedik helyre felkapaszkodó, de a hosszú kanyarokra írt itinerinformációkkal elégedetlen Ostbergtől. Dani Sordo érkezett az esti szervizbe ötödikként. A spanyol reggel fellélegzett a talajváltásnak köszönhetően, de autója a szívbajt hozta rá, amikor elkezdett folyni a motorból az olaj. Végül probléma nélkül jutott el a Hyundai a szervizparkig.

A márkatárs Thierry Neuville is azok közé tartozott, akik nem voltak elégedettek autójuk beállításaival. A belga a nap során három helyet lépett előre. Andreas Mikkelsen viszont visszaesett, miután délután kénytelen volt a hosszú gyorsaságin kicserélni egy defektessé vált kerekét. Az esettel két és fél percet vesztett a norvég, a remélt győzelmi esélyei tehát végleg elszálltak. Csupán szépségtapasz, hogy a Salouban kialakított gyorsaságit meg tudta nyerni Mikkelsen. Az utolsó napnak Martin Prokop, Hayden Paddon és Yuriy Protasov vághatnak neki még a pontszerző pozíciókból.

A szombatot a hatodik helyről kezdő Robert Kubicának már az első szakasz előtt gondjai adódtak, amikor gumimelegítés közben eltörött Ford Fiesta WRC-jének egyik hátsó féltengelye. A lengyel csak azért folytatta, hogy a javítás után, az újabb körben tanulni tudjon. Erre azonban nem sok lehetőséget adott magának, a délutáni első szakaszon öt kilométerre a cél előtt kiütötte a Fiesta egyik kerekét.

A WRC 2-ben a nap folyamán nem változott a dobogósok sorrendje. Nasser Al-Attiyah továbbra is vezet, előnye azonban a felére, alig egy percre csökkent az aszfalton nagyszerű tempót diktáló Julien Maurin előtt. Harmadikként Robert Barrable zárta a napot.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 4m 14.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +27.3s
3. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 18.6s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 48.3s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 10.4s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 36.1s
7. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +3m 48.2s
8. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +7m 31.0s
9. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +8m 28.5s
10. Yuriy Protasov M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +9m 50.6s

 

Andrew

 

2014. október 25.