Get Adobe Flash player

A DS 3 WRC 2015-ös fejlesztései - Fejlettebb aerodinamika a DS 3 WRC új színezete alatt

 

Fejlettebb aerodinamika a DS 3 WRC új színezete alatt

A Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team DS 3 WRC-je új dekorációban pompázva fog elrajtolni a 2015-ös rali világbajnokság ötödik fordulóján, a Portugál Rally-n. Az új köntös egy áttervezett, nagyobb aerodinamikai hatékonyságot biztosító frontrészt takar.

A Citroen Racing kilencvennegyedik rali világbajnoki futamgyőzelme után néhány nappal a DS 3 WRC jelentős módosításokon esett át. A leginkább észrevehető ezek közül az autó dekorációja. A polár fehérből, perla nera feketéből és alumínium szürke színből álló geometriai formák új szignót adnak az autónak. A színösszeállítást a fényszórók alatt, az első lökhárító oldalsó nyílásainál és a hátsó szárnyon látható fluoreszkáló zöld teszi dinamikussá. A DS 3 WRC-k eddig is megkülönböztethetőek voltak a tükör színéről abban a tekintetben, hogy melyik pilóta vezeti azt, ez az azonosíthatóság most kiterjedtebbé válik, a tető Kris Meeke autóján fehér, Mads Ostbergén szürke, Khalid Al Qassimién pedig piros lesz.

A kellemest a hasznossal párosítva a Portugál Rally-n újabb jelentős aerodinamikai módosítások kerülnek bevetésre. A fejlesztések kezdeti sorát a Monte-Carlo Rallye-ra kapta meg a DS 3 WRC. Az idénynyitón kormányváltó és új, a túraautó világbajnokságon szereplő Citroen C-Elysee erőforrásából fejlesztett 1,6 literes direkt befecskendezéses motor került bele, a hátsó szárny vertikális elemeket kapott, de újratervezték a hátsó felfüggesztést is. Mindezek a módosítások hatékonynak bizonyultak, az alakulat jó rajtolt vett, három dobogós helyezést szerzett, köztük az argentin győzelmet.

Portugáliában a fejlesztések újabb fázisa kerül bemutatásra. Az új első résszel, ami teljesen újratervezett lökhárítót és első sárvédőket tartalmaz, az a cél, hogy javuljon a kocsi aerodinamikai teljesítménye a kisebb légellenállás és a nagyobb leszorítóerő révén.

„A Citroen Racing nem állt meg a DS 3 WRC fejlesztési munkáival, mióta a jelenlegi szabályokat 2011-ben bevezették” – ismételte meg az alakulat vezetője, Yves Matton. „Ha az új jellemzőket nézi valaki, amik januárban lettek leleplezve, ez pedig a második csomag, ez a legjelentősebb feljavítás a DS 3 WRC első homologizációja óta. Láthattuk már, hogy a csapat munkája gyümölcsözik. A mostani Argentin Rally-n megszerzett egy-kettő még motiváltabbá tett mindenkit! Az itt bemutatásra kerülő aerodinamikai fejlesztéseknek segíteniük kell a fejlődésben. A szélcsatornás és előzetes tesztek megerősítették, hogy a légellenállási tényezőben és a leszorítóerőben elért előny szignifikáns. A márka hatvanadik évfordulója alkalmával azt is fontosnak éreztük, hogy a DS értékeit egy új grafikus identitásban osszuk meg. Az emberek reakciói, akik betekintést nyertek eddig, különlegesen pozitív volt. Reméljük, hogy a támogatóinknak is tetszeni fog ez az új szignó!”

„Nagyobb a leszorítóerő elöl, ami nyilvánvalóan egy jó dolog” – mondta el az Argetnin Rally-t megnyerő Meeke. „Nagy sebességnél érzi ezt az ember, de amikor vezeti az autót, mindig úgy teszi azt egyébként, hogy teljesen a tapadási határon van. Az év kezdetén új motorunk és kormányváltónk volt, most új a frontrészünk, ami nagyszerű, megyünk előre a dolgokkal.”

A francia csapat a szezon későbbi részére tervez egy újabb, egyben végső evolúcióját, aminek középpontjában a felfüggesztés és annak geometriája lesz. Ennek a fejlesztési lépcsőnek a bevetéséről azonban még nem döntöttek.

 

Andrew

 

2015. május 8.