Get Adobe Flash player

Brit Rally 2014 - 1. nap

A Brit Rally 1. napja

 

A 2014-es rali világbajnoki szezon utolsó fordulója, a Brit Rally csütörtökön este vette kezdetét a hivatalos rajtceremóniával. Ezen a világbajnoki címét idén megvédő Ogier-Ingrassia kettős navigátortagja vehette át a Michael Park „Beef” Trophy-t, amit a 2005-ben tragikus körülmények között elhunyt navigátor tiszteletére alapítottak a szervezők és adják át minden évben egy kiválasztott mitfárernek. Thierry Neuville a megnyitót gyalogosan teljesítette, miután a Hyundai kábelkötege megadta magát.

Pénteken, a viadal első napján nyolc gyorsasági várta az indulókat, akiknek a négyfajta szakaszon nem kevesebb, mint 146 versenykilométert kellett megtenniük. Nap közben ráadásul csak egy távolsági szerviz állt a párosok rendelkezésére.

A küzdelem az éjszakai esőzések miatt rendkívül csúszóssá vált utakon vette kezdetét. A Volkswagenek, kihasználva a kedvezőbb pályaviszonyokat, rögtön a legelején az élre álltak. Sebastien Ogier három szakaszt nyert a délelőtti körben és tíz másodperces előnyt épített ki. Csapattársa, Jari-Matti Latvala a második szakaszon csaknem felborult, a következő különpróba megnyerése után a negyediken pedig túlcsúszott egy kereszteződésben. Mindazonáltal így is megnyugtató előnyre tett szert az egyre kedvezőtlenebb feltételek között autózó üldözőkkel szemben. Mads Ostberg és Mikko Hirvonen ekkor már fél perc lemaradással álltak a finn mögött. Kris Meeke egy korai rajt miatt tíz másodperces büntetést kapott, ezzel az ötödik helyen várhatta a folytatást, akit szorosan követett Neuville.

Délután a Volkswagen két ásza fordított lapokkal játszott, Latvala nyert három szakaszt, Ogier pedig egyet. A finn három másodpercet tudott a hátrányából összességében ledolgozni. Ők ketten más dimenzióban autóznak, az estére a harmadik pozícióba felkapaszkodó Hirvonen már több mint egy perc lemaradással várhatja a folytatást. A délután a DS3 WRC beállításaival küszködő és éppen ezért magabiztosságát elvesztő Ostberget márkatársa, Meeke is megelőzte, aki a rendkívül csúszós körülményekről megjegyezte, „ez olyan, mint a Monte-Carlo Rallye murván”.

Neuville az egyetlen hyundai-os, aki a legjobb tízben tudott autózni. A belga mögött Elfyn Evans, a DMACK gumikon futó Ott Tanak és a Pirelliket használó, a futamon történő részvételre csak az utolsó pillanatban lehetőséget kapó, az M-Sport igencsak kiszolgált tesztautójával rajthoz álló Henning Solberg következik. A legjobb tízet Martin Prokop zárja, aki a többiekhez hasonlóan nem úszta meg kalandok nélkül. Robert Kubicának is voltak kalandjai, a lengyel a tizenegyedik, Hayden Paddon pedig a tizenkettedik, miután szervó- és első differenciálmű problémák hátráltatták délután.

Egy második szakaszidő után Andeas Mikkelsen úgy gondolta, nyomnia kell, hogy Ogier-t ne hagyja megszökni. Így is tett, de a tempó túl nagy volt a második gyorsaságin. „Kicsit túl optimisták voltunk a bukkanón, túl későn fékeztem a következő jobbos kanyar előtt” – mesélte a norvég, a Volkswagen jobb első futóművét ütötte meg. A szakaszról két és fél perc hátránnyal kiértek ugyan Ola Floenével, de folytatni nem tudták, mivel a szokásosnál kevesebb alkatrész volt a Polo WRC-ben a súlymegtakarítás miatt. Szintén feladni kényszerült a napot a hyundai-os Juho Hanninen, a finn a harmadik szakaszon hibázott és csúszott le az útról.

A WRC 2-ben az a Jari Ketomaa vezet, akinek a bajnoki címhez mindenképpen nyernie kell. A finnek még ez az eredmény önmagában nem is lenne elég, a nagy rivális Nasser Al-Attiyah-nak nem szabadna a nyolcadik helynél előrébb végezni. A katari, aki tartózkodott a második pozícióban is, éppen ezt a pozíciót foglalja el, miután a Ford Fiesta RRC sebességváltója délután rakoncátlankodott. Ketomaa Fiesta R5-öse mögött Bernardo Sousa Fiesta RRC-je és Lorenzo Bertelli Fiesta R5-öse várhatja a folytatást.

A junior világbajnoki értékelés és a WRC 3-as sorrend megegyezik, Stephane Lefebvre távollétében Alastair Fischer vezet Henri Haapamaki és Martin Koci előtt.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 26m 28.9s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +6.6s
3. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 13.8s
4. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 21.5s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 22.2s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 33.9s
7. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 50.3s
8. Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC +2m 29.4s
9. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +2m 39.0s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +2m 49.8s

 

Andrew

 

2014. november 14.