Get Adobe Flash player

Brit Rally 2014 - 3. nap

A Brit Rally 3. napja

 

A Brit Rally vasárnapi napján, egyben a 2014-es rali világbajnokság utolsó napján mindössze negyvenhat versenykilométer várt a versenyzőkre, melyet háromfajta pályán, összesen hat szakaszon kellett teljesíteniük.

Az izgalmakat a verseny második helyéért Mikko Hirvonen és Kris Meeke között folyó csata, a gyártói világbajnokság második pozícióért a Citroen és az M-Sport által vívott küzdelem, a navigátori éves bronz, valamint a WRC 2-es bajnoki cím sorsa adta.

A világbajnoki címet már az előző futamon bebiztosító Sebastien Ogier csakúgy, mint az előző napon, a biztonságra törekedve autózott tetemes előnye birtokában. Tempóját jól jelzi, hogy mindössze egy szakaszon tudott beférkőzni a legjobb háromba, de a lényeg a francia számára a célba érkezés volt. Ezt teljesítette, megszerezve idei nyolcadik győzelmét.

Meeke támadást indított Hirvonen ellen, de már az első szakaszon árokba csúszott. Annyiban szerencséje volt, hogy ötven méter után sikerült kiugratnia belőle és nem is vesztett sok időt, ugyanakkor egy gumija defektes lett, egy másik pedig megsérült. Pótkerék nélkül maradt így a DS3 pilótája a továbbiakra, mivel nap közben nem volt szervizpark. Az észak-ír ennek ellenére folyamatosan csípegetett hátrányából, és a nap felénél mindössze 1,6 másodpercre volt riválisától.

Hirvonent a sportbírók dühítették fel, amikor az Kinmel Parkban rendezett első szakasz rajtjában az utolsó pillanatban kapta vissza a páros a menetlevelét, így a finn nem tudta időben bekapcsolni Fordja rajprogramját. Hirvonen a közönségcsalogató újbóli teljesítésekor aztán bosszúból adott három másodpercet Meeke-nek, elszakadt, és végül a második helyen fejezte be a viadalt, aktív pályafutása utolsó világbajnoki futamát. Hirvonen a célban el volt ragadtatva, hiszen nem csak a dobogón végzett, de az év végi összesítésben megszerzett negyedik helye a legjobb nem volkswagenes pozíció is, ráadásul társa, Jarmo Lehtinen a navigátorok között megkaparintotta a bronzérmet a világbajnoki értékelésben. „Nem is tudtam volna jobban megtervezni a pályafutásom befejezését” – mondta el a célban Hirvonen. „Fantasztikus csata volt ez a hétvége során, pályafutásom egyik legélvezetesebbje. Bámulatos volt ez a hétvége, már alig várom, hogy elraktározzam az elmúlt tizenhárom év minden emlékét és magammal vihessem őket haza.”

Meeke, akinek a gyártói értékelés miatt a célba érés mindenek felett állt, nem tudta követni Hirvonent. Mivel Nagy-Britanniában a közutakon nem szabad sérült autóval közlekedni, a DS3 WRC pilótája a négy épen maradt gumit az összekötő szakaszokon használta, míg a reggeli esetnél megsérültet feltette gyorsaságikra. Az abroncsok azonban szépen lassan elfogytak, a Citroen Racing versenyzője pedig visszacsúszott a harmadikból a hatodik pozícióba. Az alakulat szerencséjére a dobogós helyet a csapattárs, a reggel két szakaszt is megnyerő Mads Ostberg foglalta el, így a franciák, ha minimális előnnyel is, de megtartották a gyártói második helyet.

Thierry Neuville és Elfyn Evans egy-egy helyet léphetett előre Meeke problémájának köszönhetően, a hazai pályán versenyző M-Sport pilóta a hyundai-ost azonban nem tudta befogni. Ők ketten tehát a negyedik, illetve az ötödik helyen végeztek. Ott Tanaknak el kellett könyvelnie egy defektet a nap folyamán, hetedik helyét azonban nem veszélyeztette ez. Jari-Matti Latvala megnyerte az utolsó négy szakaszt, de nem volt elég kilométere, hogy előrébb lépjen a nap folyamán. A finn nyolcadikként fejezte be a viadalt. Mögé Martin Prokop zárkózott fel, miután Fordjának szivárgó üzemanyagrendszere miatt Henning Solberg feladni kényszerült a versenyt. Prokop sikeresen tartóztatta fel Hayden Paddont. Robert Kubica tizenegyedikként érkezett célba, a lengyelnek ez volt az idei második olyan futama, amikor nem történt vele különösebb incidens. Andreas Mikkelsen ugyanakkor nem ért célba, a Volkswagen Motorsport II pilótája csakúgy, mint az első napon, ezúttal is elkövetett egy végzetes hibát, lecsúszott az pályáról és nem tudott visszajönni az útra.

A Power Stage pontjain Latvala, Neuville és Ostberg osztoztak.

Miután sikerült a hatodik helyen célba érnie Ford Fiesta RRC-jével, Nasser Al-Attiyah-ot avatták a WRC 2 bajnokává. A futamot a végig élen álló Jari Ketomaa nyerte Ford Fiesta R5-össel, Lorenzo Bertelli ugyancsak egy R5-ös Fiestával végzett a második helyen, míg Matthew Wilson Michelin dekorációba öltöztetett Fiesta RRC-jét intették le harmadikként.  

A WRC 3 – és egyben a juniorok – versengésében Alister Fischer győzött, megelőzve Martin Kocit és Henri Haapamakit.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 3m 8.2s
2. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +37.6s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 3.6s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 14.9s
5. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 24.3s
6. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +2m 3s
7. Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC +2m 29.7s
8. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +2m 47.5s
9. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 43.3s
10. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +3m 48.5s

 

Andrew

 

2014. november 16.