Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Máris szabályokat módosít az FIA

 

Máris szabályokat módosít az FIA

A rali világbajnokság 2014-es szezonjából mindössze három futam ment le, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, három idén életbe léptetett szabályon is módosítást eszközöl.

A sorozat következő fordulóján, Portugáliában már mindenki szerezhet pontot a Power Stage-en, miután Mexikóban viták alakultak ki ezzel kapcsolatban.

Mads Ostberg és Andreas Mikkelsen azok után, hogy szombaton kiállt a versenyből, a vasárnapi újrarajtolás után az új szabályok szerint nem szerezhetett pontokat az utolsó szakaszon. A generátor meghibásodása miatt pénteken félreálló Mikko Hirvonen ugyanakkor ráhajthatott a plusz pontokra, melyekből meg is kaparintott egyet.

A rali világbajnokság bizottságának Párizsban tartott ülésén előterjesztésre került egy javaslat, mely szerint a korábbiakhoz hasonló módon minden, a versenybe visszaálló páros is jogosult legyen a pontszerzésre. A dolog már a jövő héten megrendezésre kerülő Portugál Rally-n bevezetésre kerül, az FIA Motorsport Világtanácsának azonban jóvá kell hagynia ezt utólagosan, amire az április 11-i marrakech-i megbeszélésén kerülhet sor.

Portugáliában egy másik előírás is visszatér, nevezetesen hogy a Rally 2-es szabály szerint visszaálló autók kerülnek az adott nap rajtlistájának elejére.

A Monte-Carlo Rallye szervezői nem éltek a Rally 2-es szabály lehetőségével, míg Svédországban és Mexikóban az előző napon kiesett párosok az élmezőny mögött rajtolhattak el. A Mexikó Rally-n emiatt ők autózhattak a letisztított úton, a legjobb pályaviszonyok mellett. Ezzel ellentétben Chris Atkinson, aki a nyitó nap során számos problémával kellett, hogy megküzdjön, de ennek ellenére teljesítette a napot, az első rajtpozícióból adódó hátránnyal szembesült szombaton, és takaríthatta az utat.

A harmadik módosítás az 1-es és 2-es prioritással rendelkező versenyzőket érinti, akiknek innentől kezdve minimálisan kétszer kell csak teljesíteniük a versenyt megelőző shakedown-on a szakaszt, nem pedig négyszer. Svédországban a körülmények és a szabály miatt unalomba fulladt a shakedown.

A bizottság egyetértett, a két futás elég az élcsapatoknak, hogy leellenőrizzék a rajt előtt autóikat, ugyanakkor a párosok, ha akarnak, többször is mehetnek a pályán. A 3-as prioritású és a prioritással nem rendelkező versenyzők mindösszesen háromszor mehetnek rá a szakaszra.

A Motorsport Világtanácsnak a rajtsorrenddel és a shakedown-nal kapcsolatos előterjesztést is jóvá kell hagynia.

 

Andrew

 

2014. március 27.