Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Módosítaná a pályabejárásokat Hirvonen

 

Módosítaná a pályabejárásokat Hirvonen

 

Mikko Hirvonen arra hívta fel a sportág vezetőinek figyelmét, hogy vizsgálják meg a rali világbajnokság pályabejárási szabályait. A finn azt követően mondta ezt, hogy az elmúlt heti Portugál Rally-n megtagadták tőle a pótlólagos bejárás lehetőségét, miután az eső mosta szakaszokon írta fel navigátorával, Jarmo Lehtinennel az itinert.

Az élmezőnyből az M-Sport párosa volt az egyetlen, mely az Ourique szakaszon azelőtt ment keresztül kétszer, hogy a szervezők az özönvíz miatt felfüggesztették a keddi pályabejárást.

Az átdolgozott szerdai ütemezés tette lehetővé a legénységek számára, hogy a második áthaladásukat teljesítsék, ekkor már sokkal jobb körülmények vártak rájuk. Hirvonen kérelemmel folyamodott a rendezők felé egy extra lehetőség érdekében, mely ellensúlyozta volna azt a hátrányt, hogy mindkét körét viharban tette meg, de ezt visszautasították.

„Mindenki más szerdán, az eső után csinálhatta meg a második áthaladást” – mondta el az M-Sport versenyzője. „A legújabb feltételeket láthatták és azt, hogy hol voltak vízátmosások és kövek, nekem viszont nem volt esélyem a keddi esőben látni ezeket.

Beszéltünk néhány szót az FIA-val, akik egyetértettek, hogy teljesíthetnénk harmadszorra is, hogy lássuk az aktuális körülményeket, de a szervezők azt mondták, nem.

Amennyiben extrémek a körülmények, a szervezőknek módosítaniuk kellene a pályabejárás menetrendjét, és azt a rossz idő után kellene befejeznünk. Néhány versenyen ez nem lehetséges, de ha van idő, ezt kellene csinálnunk. Ritka az, amikor olyan rossz az idő, hogy nem lehet megcsinálni a pályabejárást megfelelő módon, de láthattuk most, hogy ez megtörténhet” – tette hozzá Hirvonen.

A Ford Fiesta WRC-jével a futamot végül második helyen befejező finn elmondta, a dolog nem befolyásolta az eredményét, de a nyomás alatt versenyző párosoknak friss információkkal kell rendelkezniük a körülményekről, melyek meg tudják akadályozni, hogy meglepetésekkel találják szembe magukat a viadalon.

„Biztonsági oldala is van, amivel foglalkoznunk kellene. Nem tudom a jó megoldást, de a legfontosabb dolog az, hogy most nincsenek murvakémjeink, akiknek az útján hozzájuthatnánk a legfrissebb információkhoz” – árulta el gondolatait Hirvonen.

„Ostobaság, hogy van, mikor úgy néz ki, hogy várjuk, valami történjen, mielőtt meghoznánk ezeket a döntéseket, és senki sem mondja meg előre, mit lehetne jobban csinálni.

A pályabejárás után kevés információt kapunk a szakaszokról, hogy mit okozott az időjárás. Nem tudjuk, hogy vannak-e vízátmosások vagy sártól csúszós részek, illetve hogy hol vannak tócsák. Lehetnek a hegyről lezuhanó kövek is, és nekünk ötletünk sincs, melyek lehetnek ezek a helyek” – magyarázta a Fordot hajtó pilóta.

Hirvonen kérését megvitatták a csapatvezetők megbeszélésén, a Portugál Autóklub egy szóvívője elmondta, a döntést, miszerint nem biztosítanak egy plusz lehetőséget a páros számára, Pedro Almeida versenyigazgató hozta meg.

 

Andrew

 

2014. április 12.