Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - A Motorsport Világtanács jóváhagyta a szabálymódosításokat

 

A Motorsport Világtanács jóváhagyta a szabálymódosításokat

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség legfelsőbb bizottsága, a Motorsport Világtanács jóváhagyta a rali világbajnokság bizottságának szabálymódosítási előterjesztéseit, melyek a korábbi Portugál Rally végrehajtási utasításaiban is megjelentek már.

A Világtanács megerősítette:

- Az 1-es és 2-es prioritással rendelkező versenyző számára minimálisan kettő alkalomra változott a shakedown teljesítésének száma.

- Ötperces időbüntetéssel sújtják ezentúl a tízperces helyett azokat, akik bármilyen szuperspeciál szakaszt kihagynak.

- A Rally 2-es szabály szerint visszaálló párosok az 1-es és 2-es prioritással rendelkező versenyzők elé kerülnek a rajtlistán, így megelőzve, hogy előnyösebb útviszonyok mellett futhassanak.

- A Rally 2-es szabály szerint visszaállók jogosultak a Power Stage-en pontszerzésre.

Amennyiben holtverseny alakul ki az FIA regionális bajnokságainak versenyein egy napnak a végén, a nap győztese – és a maximális bónuszpontok nyertese – innentől kezdve hasonlóképpen dől el, mint ahogyan a verseny győztesét is megállapítják.

A 2014-es FIA regionális ralisport szabályzat 54.3-as pontja a következőket mondja ki:

„Holtverseny esetén azt a résztvevőt kell győztesként kihirdetni, aki az első gyorsasági szakaszon, mely nem egy szuperspeciál szakasz, érte el a legjobb időt. Ha ez nem elegendő, a második, harmadik, negyedik, stb. gyorsasági szakaszokat kell figyelembe venni.”

 

A 2015-ös specifikációjú autók tesztelése

A 2015-ös WRC autók fejlesztését segítve innentől kezdve a gyártóknak úgy van lehetőségük a 2015-ös WRC autójuk tesztelésére a 2014-es tesztalkalmak során, hogy a 2014-es szabályok által megállapított negyvenkét tesztnapba ezeket az eseteket nem számolják bele.

A következő szezonban új homologizációs ciklus következik a World Rally Car-ok számára, a fejlesztésekhez a csapatoknak átfogó tesztprogramra van szükségük. A rali bizottság által beterjesztett és a Motorsport Világtanács által Marrakech-ben elfogadott új szabály szerint az alakulatok az idénre betervezett tesztjeiket meghosszabbíthatják, hogy a 2015-ös autójukon dolgozzanak. Ezek az extra napok nem számítanak bele az allokációba, ami segít a költségek féken tartásában, mivel a csapatoknak nem kell külön tesztet szervezniük az új autójuk próbáihoz, viszont nem is gátolja őket az idei versenyekre történő felkészülésben.

 

Andrew

 

2014. április 15.