Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Radikális átalakítások előtt a rali világbajnokság

 

Radikális átalakítások előtt a rali világbajnokság

A rali világbajnokság jelentős formátumváltozásokon fog keresztül menni a 2015-ös szezon előtt, árulta el egy magas rangú tisztségviselő az Autosport magazinnak.

Mint ahogyan arról korábban is hallani lehetett, a legvalószínűbb opciója ennek az utolsó gyorsasági szakaszon tartandó szétlövés lesz, melyet a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito is favorizál. A terv támogatókra talált, miután továbbgondolták az eredeti, a sportágon belül kritikával illetett ötletet.

Az új változat szerint a versenyzők mindegyik nap végén szerezhetnek pontokat, és a szétlövésnél figyelembe veszik a verseny során nyújtott teljesítményt is, hogy jutalmazzák a leggyorsabbakat. Ha például a szétlövést első helyen váró versenyző kilométerenként egytized másodperccel volt gyorsabb a teljes futam során, mint a második pozícióban álló, ezt a különbséget a döntő szakasz hosszával megszorozva fogják számolni. Egy tíz kilométeres szakasz esetében a gyorsabb pilóta egy másodperces előnnyel fog ebben az esetben elrajtolni.

Az Autosport forrása a következőket nyilatkozta: „Értjük, hogy nagy volt az ellenállás a tervet illetően, ami miatt keményen dolgoztunk, hogy fejlesszük és válaszoljunk a kritikákra. A terv a lehető legkevesebb formátumváltozást jelenti a versenyszervezők számára. A formátum olyan marad, mint most is: ünnepélyes rajt és talán egy szuperspeciál csütörtökön este, aztán normál napok pénteken és szombaton, vasárnap pedig egy rövidebb nap. Van néhány opció, de ez az, amit az emberek akarnak. További megbeszélések lesznek erről a következő hónapokban, talán lesz néhány finomítás is, aztán szeptemberben kerül a Motorsport Világtanács elé.”

 

A szkeptikus csapatokat is megnyerték

Az M-Sport csapatvezetője, Malcolm Wilson elismerte, a kezdetekben szkeptikus volt, de most már látja a terv előnyeit. „A dolog most a jó irányba megy” – mondta Wilson. „Másoknak is egyet kell érteni ezzel, de azt hiszem, eljutunk odáig is. A csapatok dolgoznak azon, hogy hogyan fognak a pontok az elméletben működni és hogyan befolyásolják a bajnokságot.”

A hyundai-os Michel Nandan is ezeket az érzéseket mondta el, kiegészítve azzal, hogy a rali világbajnokság promóterének piaccal kell rendelkeznie a televízió számára készített látványosság részére. „Úgy gondolom, ez egy jó előterjesztés, javíthatja a show-t, és könnyebben meg lehet jelenni ezzel a televízióban. Kell még végeznünk szimulációkat, hogy biztosak legyünk benne, nem adunk túl sokat a nagyon gyors versenyzőknek. Sokkal attraktívabbá teheti ez az egészet – közelebb akarjuk hozni az autókat és azt akarjuk, hogy küzdjenek -, de tudnunk kell, hogy el tudjuk-e adni ezt a televízióknak.”

 

Andrew

 

2014. június 14.