Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Szakasz közbeni kerékcsere a 2015-ös rali világbajnokságon

 

Szakasz közbeni kerékcsere a 2015-ös rali világbajnokságon

Szakasz közbeni pitstop kerülhet bevezetésre a rali világbajnokság következő szezonjában. Az FIA rali bizottságának menedzsere, Michele Mouton elmondta, tud a szakasz közbeni kötelező gumicsere tervéről és azt szeretné, hogy további megbeszéléseket folytassanak erről. A világbajnokság két jelenlegi fordulója is fontolgatja ezt a lépést, a Szardínia Rally szervezője, Antonio Turitto kész végrehajtani az ötletet a 2015-ös futamán.

Mouton a következőket a következőket mondta: „Tavaly hallottunk erről először. Nem vagyok az ötlet ellen. Azon kell most gondolkodnunk, mit akarunk a versenyektől. Látnunk kell egy előterjesztést erről az ötletről és megnézni, mit gondolunk erről. Ha működik a biztonság oldaláról, akkor érdekes lehetne, egy újabb dimenziót adhatna a versenyeknek.”

Turitto a Szardínia Rally monte lernói szakaszának egy hosszabb változatát használná az új tervhez. A Mickey’s Jumpról is nevezetes gyorsasági a 2014-es rali világbajnok szezon leghosszabbja volt eddig a maga hatvan kilométerével, amit Turitto – a jelenlegi szabályok szerinti maximális hosszúságúra – nyolcvan kilométeresre bővítene és iktatna be annak közepén egy pitstopot.

„A szakasz első fele után találhatnák egy helyet egy falu közepén vagy valahol, ahol az emberekkel hangulatot csinálhatnánk és ahol a rajongók láthatnák ezt” – mondta Turitto. „Aztán megengednénk a csapatoknak, hogy hozzanak kettő vagy négy szerelőt – nyilvánvaló, hogy ez kívül esne az általános szervizszabályokon –, és kicserélhetnék a kerekeket. Az az idő, amennyibe a csapatoknak a kerékcsere került, beszámításra kerülne a szakasz teljes idejébe, ez része lenne a versenynek. Az egyik dolog, amivel foglalkoznunk kell, hogy a kerekek megfelelően legyenek rögzítve, ez nyilvánvalóan nagyon-nagyon fontos a biztonság miatt, erre oda kell figyelnünk. De nagyon jó, nagyon izgalmas lenne az embereknek nézni, olyan lenne, mint a Forma-1.

Ez az ötletünk, és beszélgetünk az FIA-val, hogy megpróbáljunk megoldást találni egy ilyesfajta dologra.”

A szakasz közbeni kerékcsere nem példa nélküli a rali világbajnokságon. A Lancia a 037-essel és a Delta S4-essel is végrehajtott ilyeneket 1983 és 1986 között a Monte-Carlo Rallye-n. A szabályok később változtak, a csapatok a központi vagy a külső szervizparkon kívül manapság már nem dolgozhatnak az autókon.

 

Andrew

 

2014. június 21.