A ralisport szabályváltozásai - Döntések, és ami ezek mögött van
Döntések, és ami ezek mögött van
A Motorsport Világtanács a rali világbajnokság 2015-ös szezonjára megtiltotta a csapatoknak, hogy megadják a részidőket a szakaszokat éppen teljesítő versenyzőiknek. A döntés a rali bizottság előterjesztésének ellenére történt.
Jarmo Mahonen, az FIA rali igazgatója a következőképpen magyarázta a dolgot: „Nem száműzzük a részidőket, de nem lehet elküldeni a párosoknak a szakasz közben. A csapatok ugyanakkor kommunikálhatnak a versenyzőikkel a biztonságot érintő dolgokról. Jelezhetik például, ha egy másik autó lassan halad a versenyzőjük előtt.”
A Motorsport Világtanács dohai ülésén született változásokról az FIA kommunikációt adott ki, úgy tűnik azonban, hogy az nem tartalmazott minden, a rali világbajnoksággal kapcsolatos döntést. A hírek szerint 2015-től a következő szabályok is érvényben lesznek:
- a Rally 2 szabály szerint kihagyott szakaszokért a párosok ezen túl 7 perces büntetést kapnak;
- a prioritással rendelkező versenyzők a shakedown-t legalább háromszor kell, hogy teljesítsék;
- a versenyek időterveit úgy kell kialakítani, hogy a versenyautók a szervizparkok előtt legalább tizenöt percet várakozzanak egy médiazónában.
A ralisportot általában érintő téma, hogy a jelenlegi R4-es homologizációval rendelkező autók csak Európán kívül versenyezhetnek.
Bár tavasztól fogva erre az időszakra ígérte, a 2017-től futó World Rally Car-okra érvényes technikai szabályzatról nem adott ki egyelőre semmilyen tájékoztatást az FIA.
Andrew
2014. december 11.