Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - A Volkswagen szkeptikus Loeb visszatérésének motivációjáról

 

A Volkswagen szkeptikus Loeb visszatérésének motivációjáról

 

A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito attól tart, hogy a 2015-ös rali világbajnokság leértékelődik, amennyiben Sebastien Loeb a rajtsorrendre vonatkozó új szabályokból hasznot húzva szerez győzelmeket.

A következő szezonban a futamok második napján is a világbajnokság pontversenye szerint rajtolnak a versenyzők, ami változás a korábbiakhoz képest. Ez azt jelenti, hogy a bajnokság éllovasa fog minden viadalon a legrosszabb szakaszkörülmények között autózni a versenytáv legnagyobb részében, a rajtsorrend csupán az utolsó napon fog változni.

Loeb a rali világbajnokság Monte-Carlóban megrendezésre kerülő nyitófordulójára tér vissza. A Citroen úgy nyilatkozott, ez egy egyszeri fellépés lesz, Capito azonban feltételezi, a francia több futamon is részt fog venni, hogy kihasználja azt az előnyt, hogy a bajnokságban hátrébb helyezkedik el, így hátrébb is rajtolhat a versenyeken. A sportvezető szerint ezzel potenciálisan leértékelődik a címért folyó csata.

„Az olyan helyeken, mint Mexikó, annak a srácnak, aki nyitja az utat, nem lehetséges a verseny megnyerése” – mondta el Capito. „Amennyiben az ilyen futamokra egy csapat egy másik versenyzőt hoz, egy olyat, mint Sebastien Loeb, akkor ő fog nyerni. Ez egyszerű. Hallottuk, hogy Loeb visszatér a Monte-Carlo Rallye-ra, de biztos vagyok benne, hogy több versenyt fog csinálni ennél. Biztos vagyok abban, hogy azért jön, hogy három vagy négy versenyen induljon, amivel nagyon sok pontot tud szerezni nekik.”

Capito, akinek a pilótája, Sebastien Ogier szerezte meg a két legutóbbi világbajnoki címet, azt mondja, Loeb győzelmei nem lennének tisztességesek a 2015-ös bajnokkal szemben.

„Ami zavar engem, hogy amennyiben jön Loeb és nyer talán három vagy négy versenyt, aztán távozik, nem fogja végigcsinálni a teljes bajnokságot” – magyarázta Capito. „Kívülről mindenki azt fogja nézni, amit Loeb csinált, és azt mondja, ’hé, ez a srác megnyerte volna a címet, ha a teljes bajnokságon részt vett volna, a többiek csak akkor nyertek, amikor Loeb nem volt ott…’

Egy ilyen dolog leértékelné a bajnokságot, és már az első alkalomtól fogva figyelmeztettem, hogy ez fog történni, amikor erről a változásról beszéltek.”

A Volkswagen vezetője elmondta, ő is fontolóra venné egy, az élmezőnyhöz tartozó pilóta alkalmazását a szabályok kihasználása végett.

„Ha kivennénk, mondjuk Jari-Matti Latvalát az autóból egy versenyre, hozhatnánk egy másik pilótát, akivel a tízedik vagy tizenötödik helyen futhatnánk, a legjobb körülmények között és megnyernénk a versenyt” – mondta Capito. „De kit tudnánk hozni? Ki van, aki le tudja győzni Loeböt ugyanarról a helyről rajtolva? Nincs senki.”

 

Andrew

 

2014. december 18.