Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Újabb ralis szabálymódosítások 2020-ra

 

Újabb ralis szabálymódosítások 2020-ra

Az októberi határozatok után a Motorsport Világtanács a december 4-én tartott párizsi ülésén is hozott néhány, a ralisporttal kapcsolatos döntést.

Ahhoz, hogy a rali világbajnokságon részt vevő csapatok számára nagyobb lehetőségeket kínáljanak a részvételt illetően, a gyártók egy további egyautós csapatot is nevezhetnek. Ennek az alakulatnak eltérő névvel kell rendelkeznie, és a fő gyártói csapat számára nem szerezhet pontokat.

A Rally 3-as technikai alapszabályzat elfogadását követően bemutatásra került az első homologizációs szabálytervezet a Motorsport Világtanács felé, mely 2021. január 1-én lépne hatályba. Hogy a lehető legszélesebb alkalmazást nyújtson ez a négykerékhajtású autók részére létrehozott kategória, 927 és 1620 köbcentiméter közötti motorok számára lesz nyitott az. A teljesítmény a hengerűrtartalomtól független lesz, a cél kétszáztíz lóerő, amit szűkítővel fognak korlátozni.

A rali Európa-bajnokság ERC 3 Junior bajnokságának 2020-től három szezonon keresztül a Pirelli lesz a gumiabroncs beszállítója.

 

Számos változás történt a regionális ralisport szabályzatban is:

- Az Európa-bajnokságban és a közel-keleti bajnokságban a sportszabályzat egyszerűsítése és harmonizálása, valamint a szoros küzdelem szezon végéig történő elősegítése érdekében a végső értékelésbe egy kivételével az összes eredmény beleszámít majd.

- Az Európa-bajnoki futamok maximális időtartamát, amibe a pályabejárás is beleszámít, négy napra rövidítik, hogy csökkentsék a résztvevők és a rendezők költségeit.

- Az Európa-bajnokság ERC 3 Junior kategóriájában és a European Rally Trophy junior bajnokságában Rally 5-ös autókkal is pontot lehet szerezni a továbbiakban.

- A rendezőknek nyújtott flexibilitás és a nevezések bátorítása érdekében engedélyezett lesz a gumiabroncsok kézi vágása a European Rally Trophy aszfaltos versenyein.

- Az afrikai és a közel-keleti bajnokságban a T4 Cross-Country autók (korábbi T3-Series) a talajnak megfelelően részt vehetnek a versenyeken.

- A regionális ralibajnokságokban részt vevő minden Rally 2-es autó használhat régi alkatrészeket egy joker alkalmazását követően – kivéve a biztonságra és megbízhatóságra vonatkozó jokereket.


Andrew


2019. december 5.