Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - A csapatok kitalálták a 2014-es rajtsorrendet

 

A csapatok kitalálták a 2014-es rajtsorrendet

 

Az élcsapatok vezetői találkozót szerveztek a Brit Rally startja előtt, hogy egy olyan előterjesztést készítsenek, ami véget vet a 2014-es futamok rajtsorrendjével kapcsolatos polémiának.

Az FIA rali bizottságának múlt havi genfi gyűlésén a csapatok tartózkodtak attól a szavazástól, mely a rali világbajnokság promóterének javaslatát tartalmazta. Az elképzelések szerint a versenyek első két napján a pontverseny állása szerint rajtolnának az autók, az utolsó napon ennek megfordításával. A kudarcba fulladt szavazást követően a csapatok és a promóter között vita alakult ki a javaslatról.

Jost Capito, Yves Matton és Malcolm Wilson, a Volkswagen, a Citroen és az M-Sport vezetői a Brit Rally előtti szerda este az M-Sport deeside-i médiaösszejövetelén kinyilvánították, kidolgoztak egy egységes elképzelést, melyet a Michelin és a jövőre érkező Hyundai is támogat.

Malcolm Wilson a következőket mondta el: „Be szeretnénk számolni arról, hogy egy nagyon jól sikerült megbeszélésünk volt ma. A csapatok közösen megegyeztek abban, hogy milyen tervet adnak tovább.

Jost Capito tisztázta, hogy az FIA rali bizottságának múlt havi genfi gyűléséről miért távozott. „Több téma is volt a megbeszélésen, ami nem volt tiszta, mivel a promóterek, Oliver Ciesla és Jona Siebel nem voltak jelen. Ez volt az oka, hogy miért nem maradtunk – mivel nem tudtuk, hogy mire szavazunk. Úgy hangzott, mintha csak a Volkswagen távozott volna, de tulajdonképpen mindenki, mindannyian távol maradtunk a szavazástól.”

Capito a következőket tette még hozzá: „A bizottsági ülésen felsorakoztunk egymás mögé és tartózkodtunk, mivel nem volt meg az információnk arról, hogy hogyan hozzunk igen vagy nem döntést, miután a promóter nem volt jelen. Ezek után egy javaslattal álltunk elő, melyet ma mutattunk be, ezt pozitívan fogadták. Arra számítunk, hogy eredményes megbeszéléseink lesznek és egy fair megoldás születik, ami nem von maga után semmilyen negatív taktikázást.”

A gyártók nem árultak el részleteket az általuk tett javaslatról.

„Ez nem lenne fair” – mondta el Wilson. „Átadtuk ezt a promóternek, jó fogadtatásban volt része, de most az a fair, hogyha nem beszélünk róla, és hagyunk időt nekik a megfontolásra.

A Volkswagen Motorsport vezetője sem beszélt arról, hogy mi is pontosan az új terv, de a következőket árulta el: „Egy megfelelő javaslatunk van, ami egy fair javaslat, de a promóter és az FIA terveit nem akarjuk keresztülhúzni.”

Capito megerősítette, a Hyundai és a Michelin is támogatja az új javaslatot. Az előterjesztés szerint sem lenne kvalifikáció a következő szezonban.

 

Andrew

 

2013. november 14.