A ralisport szabályváltozásai - Bizakodóak a csapatok a rajtsorrendes döntéssel kapcsolatban
Bizakodóak a csapatok a rajtsorrendes döntéssel kapcsolatban
A rali világbajnokság csapatai magabiztosak azzal kapcsolatban, hogy az FIA az általa előterjesztett, de vitatott 2014-es rajtsorrend szabály helyett elfogadja javaslatukat.
A múlt hónapban az FIA rali bizottsága egy olyan tervvel állt elő, miszerint a világbajnoki futamok első két napján a pontverseny állása szerint rajtoljanak a párosok, az utolsón pedig annak fordított sorrendjében.
Ezen elképzelés a lassabb versenyzőket juttatta volna kezdeti előnyhöz, az élmezőnyt ugyanakkor hátrányba hozta volna, mivel nekik kellett volna a murvás viadalokon az utat söpörni, mint ahogyan ez volt a menet a kvalifikációs rendszer két évvel ezelőtti bevezetése előtt is.
A csapatok ezzel egyöntetűen nem értettek egyet, az erről szóló szavazástól tartózkodtak, a Volkswagen csapatvezetője, Jost Capito ki is vonult a tárgyalásról.
A múlt héten a csapatok találkoztak a promóterrel és az FIA-val Wales-ben, hogy felülvizsgálják annak lehetőségét, hogy az autók csak az első napon menjenek a pontverseny állása szerint, ezt követően fordított sorrendben rajtoljanak.
Az értesülések szerint a csapatok azt szeretnék, ha a bajnoki éllovasok az FIA által is előterjesztett rajtoltatási rend szerint a verseny elején lennének hátrányos pozícióban, hogy legyen idejük felzárkózni, mikor jobb útviszonyok között mehetnek a futam későbbi szakaszában.
A következőket árulta el egy, az Autosport magazinhoz közeli hírforrás: „Alapvetően azt akarjuk, hogy a táv 50±10 százalékát fordított sorrendben fussuk. Úgy gondoljuk, ez a legigazságosabb út. Ez elég kevés változást igényel a versenyek itinerében.
Jelenleg a versenyek csütörtökön este és pénteken lefutják a táv körülbelül felét. Az FIA előterjesztése szerint nagyjából 30 kilométer maradna vasárnapra, a fordított sorrendre, ami nagyon nehézzé tenné az élmezőnynek, hogy az első és második napon elvesztett időt behozza. Bízunk benne, hogy ez elfogadható lesz az FIA számára.”
Az elmúlt két szezonban a rali világbajnokság murvás versenyein kvalifikációs szakasz döntött arról, hogy a pilóták milyen sorrendben választhatnak rajtpozíciót az első napra. A leggyorsabb versenyző választhatott először. Az már biztosnak mondható, hogy ez a kvalifikációs szisztéma megszűnik jövőre.
A jövő évi rajtoltatási sorrendről a Motorsport Világtanács december 4-i ülésén fog döntés születni.
Andrew
2013. november 22.