Get Adobe Flash player

B csoportos Citroen Visák

 

Citroen Visa Trophée (1982-1983)

A kezdetekben a Visa eladási mutatói az elvárt szint alatt maradtak, ezért a gyár a típus népszerűsítése érdekében Guy Verrier vezetésével 1981-ben kiírta a Total Trophée Visa International nevű programot. Ennek a megmérettetésnek a hírverésen kívül az volt a másik célja, hogy a ’82-es esztendőre megfelelő pilótákat találjanak. Erre az eseményre a Citroen meghívta partnereit, hogy a Visa Super X-ből tervezzenek egy komolyabb versenygépet. Végül azonban egy olyan koncepciót fogadtak el, ami az utcai változattól nem sokban különbözött, viszont szervizelése nem okozott különösebb nehézséget. Az elkészült autó a Visa Trophée nevet kapta, motorjára kettő ikerkarburátort szereltek, amivel 100 lóerő körüli teljesítményre volt képes. A kocsi 1982. január 1-én kapta meg a B csoportos homologizációt, azt az 1300-as géposztályba sorolták. Csakúgy, mint a normál Visák, ez is elsőkerékhajtással rendelkezett. A kis versenyautó nagy népszerűségnek örvendett Franciaországban, több kategóriagyőzelmet arattak vele, de sikeres volt az Egyesült Királyságban, valamint Hollandiában is, ahol a Citroen képviselet két Trophée-val is rendelkezett.

Verrier minden évadra kitalált valami újdonságot, 1984-ben kiírták a Citroën-Total-Michelin Women's Trophy-t, azaz hölgyek részére is létrehoztak egy sorozatot.


Műszaki adatok:

Homologizáció: 1982.01.01. (B201)

Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor

Hajtás: elsőkerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 9,5 mp

Maximális sebesség: 170 km/h

Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm

Tengelytáv: 2426 mm

Súly: 800 kg

 

Motor:

Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 2 darab ikerkarburátor

Hengerűrtartalom: 1219 ccm

Teljesítmény: 100 LE

 

A Citroen felhívása nyomán a Lotus egy olyan felspoilerezett Visával állt elő, amelyben a motor a hátsó tengely előtt kapott helyet. A prototípus nagyon vad volt és túlságosan különbözött az eredeti modelltől, emiatt ezt a koncepciót elvetette a Citroen.

 

Citroen Visa Chrono II (1982-1983)

A Chrono a Visa Trophée típusnak egy továbbfejlesztett, limitált szériájú kiadása volt.

Műszaki adatok:

Homologizáció: 1982.10.01. (B219)

Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor

Hajtás: elsőkerékhajtás

Gumiméret: 175/70R13

Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm

Tengelytáv: 2426 mm

Súly: 850 kg

 

Motor:

Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 2 darab 35 mm-es Solex PHH ikerkarburátor

Hengerűrtartalom: 1361 ccm

Furat: 75 mm

Löket: 77 mm

Teljesítmény: 93 LE (fordulatszám: 5800 1/min)

Forgatónyomaték: 124 Nm (fordulatszám: 4500 1/min)

 

Citroën Visa 1000 Pistes (1983-1984)

A négykerékhajtású Visa 1000 Pistes-t a sikeres Visa Trophée utódjaként homologizálta le a gyár 1983-ban. A kocsiba a GT Tonic 1360 köbcentiméteres motorját építették, amit négy karburátorral megtáplálva 112 lóerősre húztak fel. Az újdonság azonban a négykerékhajtás volt. Az orr-részre dupla körlámpák kerültek, a módosított hűtőrácson pedig két Citroen jelet találunk, köztük egy „x”-et. Ez a kombináció szimbolizálta a négykerékhajtást. A B csoportos szabály miatt kétszáz példányban legyártott autó elődjéhez hasonló sikereket könyvelhetett el, nagyon sok kategóriagyőzelmet aratott a versenypályákon. A Visa ezen verziója olyannyira jól sikerült, hogy hosszú éveken keresztül használták rali és rallycross versenyeken.

Műszaki adatok:

Homologizáció: 1984.03.01. (B258)

Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor

Hajtás: négykerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 9,5 mp

Maximális sebesség: 170 km/h

Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm

Tengelytáv: 2426 mm

 

Motor:

Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 4 darab karburátor

Hengerűrtartalom: 1361 ccm

Teljesítmény: 112 LE (fordulatszám: 6800 1/min)

Forgatónyomaték: 130 Nm (fordulatszám: 4500 1/min)

 

Andrew