B csoportos Citroen Visák
Citroen Visa Trophée (1982-1983)
A kezdetekben a Visa eladási mutatói az elvárt szint alatt maradtak, ezért a gyár a típus népszerűsítése érdekében Guy Verrier vezetésével 1981-ben kiírta a Total Trophée Visa International nevű programot. Ennek a megmérettetésnek a hírverésen kívül az volt a másik célja, hogy a ’82-es esztendőre megfelelő pilótákat találjanak. Erre az eseményre a Citroen meghívta partnereit, hogy a Visa Super X-ből tervezzenek egy komolyabb versenygépet. Végül azonban egy olyan koncepciót fogadtak el, ami az utcai változattól nem sokban különbözött, viszont szervizelése nem okozott különösebb nehézséget. Az elkészült autó a Visa Trophée nevet kapta, motorjára kettő ikerkarburátort szereltek, amivel 100 lóerő körüli teljesítményre volt képes. A kocsi 1982. január 1-én kapta meg a B csoportos homologizációt, azt az 1300-as géposztályba sorolták. Csakúgy, mint a normál Visák, ez is elsőkerékhajtással rendelkezett. A kis versenyautó nagy népszerűségnek örvendett Franciaországban, több kategóriagyőzelmet arattak vele, de sikeres volt az Egyesült Királyságban, valamint Hollandiában is, ahol a Citroen képviselet két Trophée-val is rendelkezett.
Verrier minden évadra kitalált valami újdonságot, 1984-ben kiírták a Citroën-Total-Michelin Women's Trophy-t, azaz hölgyek részére is létrehoztak egy sorozatot.
Műszaki adatok:
Homologizáció: 1982.01.01. (B201)
Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor
Hajtás: elsőkerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 9,5 mp
Maximális sebesség: 170 km/h
Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm
Tengelytáv: 2426 mm
Súly: 800 kg
Motor:
Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 2 darab ikerkarburátor
Hengerűrtartalom: 1219 ccm
Teljesítmény: 100 LE
A Citroen felhívása nyomán a Lotus egy olyan felspoilerezett Visával állt elő, amelyben a motor a hátsó tengely előtt kapott helyet. A prototípus nagyon vad volt és túlságosan különbözött az eredeti modelltől, emiatt ezt a koncepciót elvetette a Citroen.
Citroen Visa Chrono II (1982-1983)
A Chrono a Visa Trophée típusnak egy továbbfejlesztett, limitált szériájú kiadása volt.
Műszaki adatok:
Homologizáció: 1982.10.01. (B219)
Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor
Hajtás: elsőkerékhajtás
Gumiméret: 175/70R13
Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm
Tengelytáv: 2426 mm
Súly: 850 kg
Motor:
Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 2 darab 35 mm-es Solex PHH ikerkarburátor
Hengerűrtartalom: 1361 ccm
Furat: 75 mm
Löket: 77 mm
Teljesítmény: 93 LE (fordulatszám: 5800 1/min)
Forgatónyomaték: 124 Nm (fordulatszám: 4500 1/min)
Citroën Visa 1000 Pistes (1983-1984)
A négykerékhajtású Visa 1000 Pistes-t a sikeres Visa Trophée utódjaként homologizálta le a gyár 1983-ban. A kocsiba a GT Tonic 1360 köbcentiméteres motorját építették, amit négy karburátorral megtáplálva 112 lóerősre húztak fel. Az újdonság azonban a négykerékhajtás volt. Az orr-részre dupla körlámpák kerültek, a módosított hűtőrácson pedig két Citroen jelet találunk, köztük egy „x”-et. Ez a kombináció szimbolizálta a négykerékhajtást. A B csoportos szabály miatt kétszáz példányban legyártott autó elődjéhez hasonló sikereket könyvelhetett el, nagyon sok kategóriagyőzelmet aratott a versenypályákon. A Visa ezen verziója olyannyira jól sikerült, hogy hosszú éveken keresztül használták rali és rallycross versenyeken.
Műszaki adatok:
Homologizáció: 1984.03.01. (B258)
Elrendezés: elöl keresztben elhelyezett motor
Hajtás: négykerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 9,5 mp
Maximális sebesség: 170 km/h
Hossz / szélesség / magasság: 3740 mm / 1555 mm / 1398 mm
Tengelytáv: 2426 mm
Motor:
Soros, 4 hengeres szívómotor, 8 szelepes SOHC vezérlés, 4 darab karburátor
Hengerűrtartalom: 1361 ccm
Teljesítmény: 112 LE (fordulatszám: 6800 1/min)
Forgatónyomaték: 130 Nm (fordulatszám: 4500 1/min)
Andrew