Get Adobe Flash player

Kubica a ralit választaná, a csapat még kérdés

Robert Kubica azon van, hogy a rali világbajnokságon folytassa karrierjét. A lengyel a Citroennel és az M-Sporttal is tárgyal a héten egy jövő éves szerződésről.

A 2008-as Forma-1-es Kanadai Nagydíj győztese, akinek ugyan arra is van opciója, hogy visszatérjen a pályaversenyzéshez, azt mondja, hogy a ralinál szeretne maradni és a ralisport csúcskategóriájában az első évben szerzett tapasztalatokra akar építeni. Ugyanakkor csak abban az esetben fog a sportágnál maradni, ha a lehető legjobb specifikációjú DS 3 WRC-be vagy Ford Fiesta RS WRC-be ülhet bele.

Kubica a következőket nyilatkozta az Autosport magazinnak: „Ez a hét fontos, meglátjuk, mi történik ezen a héten. Nálam elsőbbségi jogot élvez a rali világbajnokság. Nagy tapasztalatokra tettem szert ebben a szezonban, annak lenne értelme, ha megpróbálnék erre építkezni. Egy olyan autóval akarok azonban küzdeni, ami ugyanolyan jó, mint amit mindenki más is használ.”

A Kubicához közel álló források azt mondják, hogy amíg az biztos, hogy a pilóta marad a rali világbajnokságon, a Kris Meeke melletti másik gyári Citroen ülés már kevésbé valószínű, ugyanis a várakozások szerint Mads Ostberg lesz az alakulat második számú versenyzője.

A WRC 2-es sorozat 2013-as bajnoka számára ugyanakkor lehetséges, hogy egy top specifikációjú DS 3-at kap, amit a tavalyi csapata, a PH Sport futtatna. „Bárhová is megy Robert és bármit is csinál, hatalmasak az elvárások vele szemben, és ez nem könnyű” – nyilatkozta a forrás. „A karja miatt azonban máris hátránnyal kell, hogy szembesüljön, úgyhogy miért kellene neki egy másik hátrányt is elszenvednie az autóval? Igen, ez a szezon nem volt annyira egyszerű, de tanult és teljesített néhány nagyon-nagyon jó szakaszidőt. Abszolút hiszünk abban, hogy egy gyártónak és egy gazdasági támogatónak lenne értelme Roberttel foglalkozni. Csak az érdeklődést kell megnézni, amivel szerte a világon találkozunk. A rali világbajnokság a valószínű a jövő évre, de a következő néhány nap egyértelműen döntő lesz.”

Amikor Kubica a rali világbajnokság mellett döntött 2013-ban, kinyilvánította, hosszútávú programot akar, hogy építkezhessen a megszerzett tapasztalatokra. A pilóta 2015-ös programja az Európa-bajnokság nyitófordulójával, a Jannerrallye-val kezdődhet, mint idén is, amit a Ford Fiesta RRC-vel meg is nyert.

Paddon: Citroen vagy Hyundai

Hayden Paddon is válaszút előtt áll, az új-zélandi a Citroen és a Hyundai ajánlata közül válogathat. Paddon a TVNZ ONE News-nak adott interjút, amiben elmondta, várhatóan december közepére véglegesítheti terveit.

„Az, hogy két ajánlat van az asztalon két különböző csapattól, nagyon alázatos dolog, és talán egy kicsit komplikálttá is teszi a folyamatot, de ez azt jelenti, hogy jól csináltunk talán valamit idén. Az apró részleteken megyünk keresztül most már csak, és remélhetőleg a következő néhány hétben nyilvánvalóvá válik, mit fogunk csinálni” – mondta a kivi.

A 2011-ben a PWRC sorozatot megnyerő Paddon hat futamot teljesített idén a Hyundai harmadik autójával, legjobb eredménye az ausztráliai hatodik hely volt. A koreaiaknál jövőre is Thierry Neuville lesz az elsőszámú pilóta, Dani Sordo pedig minimum tíz futamon fog részt venni, de az is lehet, hogy mind a tizenhármon. A Citroennél, ami jövőre már DS márkanéven fog futni, ugyanakkor egyelőre csak Kris Meeke helye, illetve Sebastien Loeb monte-carlói indulása biztos.

Paddon korábban elmondta, valószínűleg nem lesz ott a hercegségben. „A dolgok hosszú utat tettek meg még tizenkét hónap alatt is. Tizenkét hónappal ezelőtt nagyon keménynek nézett ki minden. Arra is kell gondolnunk, mi teremti meg a legjobb esélyt arra, hogy a jövőben versenyképesek legyünk, úgyhogy mindez a része a döntési folyamatunknak” – tette hozzá.

 

Andrew

 

2014. december 3.