Get Adobe Flash player

A Polo R WRC technikai megoldásai - Sebastien Ogier irodája

 

Sebastien Ogier irodája

 

A Volkswagen Motorsport készített egy videót, melynek jóvoltából bepillantást nyerhetünk, hogyan is néz ki a Polo R WRC pilótafülkéje.

 

 

A világbajnoki autó, a Polo R WRC, amivel Sebastien Ogier világbajnok lett 2013-ban. Kívülről még úgy látszódhat, hogy ez egy sorozatgyártású kocsi, belül azonban teljesen lecsupaszították.

A műszerfal maga a Mekka. Mivel több hely van itt, a pilóta hozzáfér minden fontos kezelőszervhez és berendezéshez. A kormány jobb oldalán van néhány kevésbé használt funkció, mint a lámpasor és a rádió.

Dieter Depping: „A bal oldal sokkal fontosabb, ez a programkapcsolók helye. Ezek teszik lehetővé, hogy különböző motorprogramokat válasszunk a különféle útviszonyokra, mint például a saras, száraz vagy esős körülményekre.

Ez a fordulatszám határoló. Itt tudom beállítani, hol legyen a fordulatszám a rajtnál 5000 és 7500 között.

Van még két fontos kapcsoló. Az egyik az ablaktörlőé, amire sokszor van szükségünk, hogy a lehető leggyorsabban meg tudjuk tisztítani az első szélvédőt. A piros gomb a kedvencem, ez az indítógomb.”

A Volkswagen gyári pilótája, Dieter Depping mutatta meg a pilótafülkéjét, és visz el egy körre a világbajnoki autóval. Az autó hangja önmagában is lenyűgöző.

Dieter Depping: „Mivel száraz az útfelület ma, a teljes motorteljesítményt használhatjuk.”

Az autó karosszériáját egy biztonsági cellával erősítették meg, ami a pilótát és a navigátort egy baleset esetén megvédi. Közvetlenül jobbra a kormány mellett helyezték el a nagyméretű sebességváltókart és a kézifékkart. Az 1,6 literes, négyhengeres turbófeltöltéses motor csaknem háromszáz lóerőt teljesít. A pedálbox a megszokott pedálokat tartalmazza, a kuplung használata opció.

Dieter Depping: „Újból kigyorsítunk. Van egy piros lámpa a kijelzőn, ez jelzi a váltást. Ha világít, kapcsolnom kell a következő fokozatot.”

A pilóta a legfontosabb információkat látja a kijelzőn.

Dieter Depping: „A kijelzőnek két oldala van. Az egyik több információt mutat, olyanokat, mint a sebességet, a fokozatot, a fordulatszámot, de a vízhőmérsékletet, olajhőmérsékletet és az akkumulátor feszültséget is.

Ez a pilóta oldali kezelőterület.”

A navigátor a pilóta mellett ül, neki is saját kijelzője van természetesen, ami a sebességet és a megtett utat mutatja, ennek segítségével navigálja keresztül a másodpilóta a vezetőt az időellenőrzőkön. A legkisebb hiba is időveszteséget eredményezhet. A navigátor is fontos információkat kap az autó működési paramétereiről.

Dieter Depping: „Az egyetlen dolog, amivel küzdünk egy kicsit az autóban, a hő. Egyáltalán nincsen szigetelés ebben a kocsiban. A motor hője a kipufogórendszeren keresztül bejut a pilótafülkébe és természetesen extrém meleget csinál.”

Csakúgy, mint a repülő fekete doboza, a Polo fedélzeti számítógépe is minden fontos információt rögzít. A mérnökök minden egyes ellenőrzés során letöltik az adatokat, ami segít számukra a jármű jobbá tételében. Máskülönben a pilótafülkét a minimális szükségletekre redukálták. A szabályok 1200 kilogrammban határozzák meg a súlyt, nincs lehetőség a játékra. Ennek megfelelően ez egy ideális munkahely a versenyzők számára a világbajnoksághoz.

 

Andrew