Get Adobe Flash player

A Ford Fiesta RS WRC technikája

Az S2000 leszármazottja

 

A legutolsó generációs World Rally Car-ok előírásai a kétliteres, szívómotoros Super 2000-es autókra vonatkozó szabályokból származnak. Hat hónappal a CAD-ben meghúzott első vonalakat követően a tíz M-Sportos tervező és öt mérnök talpra állította az előhomologizációs Ford Fiesta Szuper 2000-es raliautót, ami kész volt ekkor arra, hogy 2009 novemberében a tesztelésébe kezdjenek.

Két hónappal később az első versenyén, a 2010-es Intercontinental Rally Challenge első fordulóján, a Monte-Carlo Rallye-n győzelemre is vezették a Fiesta S2000-et. A Peugeot, Fiat és Skoda kétliteres szívó Szuper 2000-es ellenfelekkel szemben egyszerű feladatnak tűnt, hogy a Ford pilótája, Mikko Hirvonen megnyerje a világ legtechnikásabb raliversenyét egy vadonatúj, éppen lehomologizált kocsival.