Get Adobe Flash player

Subaru Impreza N2010

A banbury-i székhelyű Prodrive bemutatta az Impreza legújabb változatát. Az N2010 megfelel az FIA legutolsó, N csoportra vonatkozó specifikációjának.

Az Impreza N2010-be a Nemzetközi Autómobil Szövetség szabályainak megfelelően egy nagyobb, 33 mm-es szűkítőt építették, ez segít megteremteni az egyensúlyt az N csoportos autók és az ilyenfajta korlátozással nem rendelkező Szuper 2000-esek között. Mivel a szűkítő mérete 32-ről 33 mm-re növekedett, az üzemanyagbefecskendező beállításán módosítani kellett. Az újrakalibrált elektromos vezérlőegységgel (ECU) a motor teljesítménye 20 lóerővel nagyobb, növekedett a forgatónyomaték, de még ennél is lényegesebb dolog, hogy a motor nagyobb fordulatszám-tartományban él.

A motorteljesítmény fokozása mellett az autó menetdinamikáján is javítottak. Az N2010 Öhlins lengéscsillapítói hosszabb úttal rendelkeznek, valamint erősebbek a futómű felfogatási pontjai.

Graham Prew, a Prodrive értékesítési igazgatója a bemutató alkalmával elmondta:

„A motor és a felfüggesztés módosítása jóval versenyképesebbé teszi az N2010-et. Az Impreza murván méltó ellenfele bármelyik Szuper 2000-es autónak, de az lehet aszfalton is. A tényleges motorerő növekedéssel az N2010 egy versenyképes alternatíva a Szuper 2000-es kategória ellenében, miközben az autó fele áron megvásárolható, az üzemeltetési költsége pedig szignifikánsan kisebb.”

Az Impreza N2010 induló ára 120 ezer angol font, amihez a Prodrive egy újfajta finanszírozási opciót is kínál. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél két évig bérli az autót, a vételárat ráér kifizetni a megállapodás leteltével. A csomag biztosítást és az autó esetleges újjáépítését is tartalmazza.

 

Műszaki adatok

 

Motor: négyhengeres, turbófeltöltéses boxermotor, DOHC vezérlés, IHI twin scroll turbófeltöltő 33 mm-es szűkítővel, elektronikus benzinbefecskendezés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 92 mm

Löket: 75 mm

Hengerűrtartalom: 1994 ccm

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás; átmérő: 240 mm

 

Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású Hewland sebességváltó. Elektro-mechanikus felügyeletű középső differenciálmű Prodrive-Pectel elektronikus felügyelet. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek

 

Felfüggesztés:

Elöl: McPherson rendszerű futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins TPX 44 lengéscsillapítók

Hátul: kettős keresztlengőkaros futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins TPX 44 lengéscsillapítók

 

Fékek: belső hűtésű AP Racing féktárcsák, elöl négydugattyús, hátul kétdugattyús AP Racing féknyergek

 

Kormányzás: fogasléces kormánymű rásegítéssel

 

Kerekek:

Aszfalt: 18x8 vagy 17x8 collos felnik

Murva: 15x7 collos felnik

Hó: 16x5,5 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, az FIA által jóváhagyott, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 4415 mm

Szélesség: 1795 mm

Magasság: 1475 mm

Tengelytáv: 2625 mm

Nyomtáv elöl: 1550 mm

Nyomtáv hátul: 1540 mm

Súly:1350 kg

 

A Subaru Impreza N2010 eredményei:

PWRC bajnok:

2011: Hayden Paddon

WRC 2 – Production Driver Cup bajnok

2015: Gianluca Linari

ERC 2 bajnok:

2016: Wojciech Chuchala

Országos Rallye Bajnokság – 3-as kategória bajnok:

2011: Hadik András

 

Andrew