Subaru Impreza N2010
A banbury-i székhelyű Prodrive bemutatta az Impreza legújabb változatát. Az N2010 megfelel az FIA legutolsó, N csoportra vonatkozó specifikációjának.
Az Impreza N2010-be a Nemzetközi Autómobil Szövetség szabályainak megfelelően egy nagyobb, 33 mm-es szűkítőt építették, ez segít megteremteni az egyensúlyt az N csoportos autók és az ilyenfajta korlátozással nem rendelkező Szuper 2000-esek között. Mivel a szűkítő mérete 32-ről 33 mm-re növekedett, az üzemanyagbefecskendező beállításán módosítani kellett. Az újrakalibrált elektromos vezérlőegységgel (ECU) a motor teljesítménye 20 lóerővel nagyobb, növekedett a forgatónyomaték, de még ennél is lényegesebb dolog, hogy a motor nagyobb fordulatszám-tartományban él.
A motorteljesítmény fokozása mellett az autó menetdinamikáján is javítottak. Az N2010 Öhlins lengéscsillapítói hosszabb úttal rendelkeznek, valamint erősebbek a futómű felfogatási pontjai.
Graham Prew, a Prodrive értékesítési igazgatója a bemutató alkalmával elmondta:
„A motor és a felfüggesztés módosítása jóval versenyképesebbé teszi az N2010-et. Az Impreza murván méltó ellenfele bármelyik Szuper 2000-es autónak, de az lehet aszfalton is. A tényleges motorerő növekedéssel az N2010 egy versenyképes alternatíva a Szuper 2000-es kategória ellenében, miközben az autó fele áron megvásárolható, az üzemeltetési költsége pedig szignifikánsan kisebb.”
Az Impreza N2010 induló ára 120 ezer angol font, amihez a Prodrive egy újfajta finanszírozási opciót is kínál. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél két évig bérli az autót, a vételárat ráér kifizetni a megállapodás leteltével. A csomag biztosítást és az autó esetleges újjáépítését is tartalmazza.
Műszaki adatok
Motor: négyhengeres, turbófeltöltéses boxermotor, DOHC vezérlés, IHI twin scroll turbófeltöltő 33 mm-es szűkítővel, elektronikus benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 92 mm
Löket: 75 mm
Hengerűrtartalom: 1994 ccm
Tengelykapcsoló: egytárcsás; átmérő: 240 mm
Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású Hewland sebességváltó. Elektro-mechanikus felügyeletű középső differenciálmű Prodrive-Pectel elektronikus felügyelet. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek
Felfüggesztés:
Elöl: McPherson rendszerű futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins TPX 44 lengéscsillapítók
Hátul: kettős keresztlengőkaros futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins TPX 44 lengéscsillapítók
Fékek: belső hűtésű AP Racing féktárcsák, elöl négydugattyús, hátul kétdugattyús AP Racing féknyergek
Kormányzás: fogasléces kormánymű rásegítéssel
Kerekek:
Aszfalt: 18x8 vagy 17x8 collos felnik
Murva: 15x7 collos felnik
Hó: 16x5,5 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, az FIA által jóváhagyott, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 4415 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1475 mm
Tengelytáv: 2625 mm
Nyomtáv elöl: 1550 mm
Nyomtáv hátul: 1540 mm
Súly:1350 kg
A Subaru Impreza N2010 eredményei:
PWRC bajnok:
2011: Hayden Paddon
WRC 2 – Production Driver Cup bajnok
2015: Gianluca Linari
ERC 2 bajnok:
2016: Wojciech Chuchala
Országos Rallye Bajnokság – 3-as kategória bajnok:
2011: Hadik András
Andrew