Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R2 - Portugáliában lesz az új R2-es Fiesta első bevetése

 

Portugáliában lesz az új R2-es Fiesta első bevetése

Az M-Sport a Genfi Motor Show-n bejelentette, új R2-es raliautója májusban, a Portugál Rally-n mutatkozik be versenykörülmények között. A Fiesta R2-t 1000 köbcentiméteres EcoBoost motor hajtja. Háromhengeres turbófeltöltéses erőforrás elsőször fog ebben a kategóriában FIA homologizációt kapni.

Az M-Sport által a Ford támogatásával fejlesztett kocsi az utcai Fiesta alapjaira épül, de természetesen a ralisportra alkalmas erőátviteli rendszert, fékeket és felfüggesztést kapott. A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályai szerint az egyliteres turbós motorral az R2-es kategóriában állhat rajthoz a Fiesta. Az erőforrás 168 lóerős teljesítményre képes.

Gerard Quinn, a Ford Performance Europe versenyrészlegének vezetője lelkendezve beszélt az új fejlesztésről: „Ennek a figyelemre méltó egyliteres motornak és a karosszéria dinamikájának kombinációja továbbra is győzelmi esélyeket biztosít a Fiesta R2-nek az FIA R2-es ralikategóriájában. Az autó elképesztően szól, a B csoport aranykorszakának erős autóira emlékeztet.”

A Ford Fiesta R2 következő generációja a 2010-es modell, az első globális raliautó nyomdokait követi. A Fiesta R2 az első lépcsőfoka a kék oválos márka „lehetőségek létrájának”, melyet olyan fiatal versenyzőknek hoztak létre, akik a világ gyorsasági szakaszain képzelik karrierjüket. A R2-es kategória sikerei után ülhetnek át ők a Fiesta R5-be, végül a Fiesta RS WRC-be.

Az új Fiesta R2 a korábbi versenygép továbbfejlesztett változata, az új motor mellett javítottak az erőátvitelen, a fékrendszeren, az elektronikán, a hűtésen és a felfüggesztésen is, utóbbin a jobb beállíthatóságot célozták meg. „Az új Fiesta R2 nagyon jónak érződik” – mondta el Sander Parn, aki a Drive DMACK Fiesta Trophy tavalyi győzteseként részt vett az autó fejlesztési tesztjein. „A régi kocsi egy nagyon erős alapot biztosított, az M-Sport pedig számos apróbb módosítást végzett rajta, nem csak a motor változott. Példaként az első felfüggesztés több opciót kínál a beállításra, ami segíteni fog a fiatal versenyzőknek, hogy még többet tanulhassanak az idei Trophy-n.”

A vadonatúj Fiesta R2-esek lesznek a nagy érdeklődésre számot tartó Drive DMACK Fiesta Trophy autói. A sorozat májusban indul útjára a Portugál Rally-n, majd Lengyelországba, Finnországba, Németországba és Spanyolországba látogat a mezőny. A kiírás győztese a DMACK által szponzorált Fiesta R5-tel teljes bajnokságot, azaz hét futamot teljesíthet a WRC 2-ben 2016-ban.

A tervek szerint a március 7-én megrendezett Malcolm Wilson Rally-n Parn vezetésével előfutóként mutatkozott volna be a Fiesta R2 a nagyközönségnek, erre azonban nem került sor.

 

Andrew

 

2015. március 13.