Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R2 - Bemutatkozik az új, EcoBoost motoros Fiesta R2

 

Bemutatkozik az új, EcoBoost motoros Fiesta R2

A Portugál Rally-n kerül sor az új R2-es Ford Fiesta debütálására. A régóta várt – homologizációval május 1-től rendelkező – autóval fog futni a Drive DMACK Fiesta Trophy is.

Az újdonság fejlesztése a tavalyi év elején kezdődött meg, azóta több sikeres teszten is átesett a Fiesta az M-Sport saját tesztpályáján, illetve Wales-ben. A kormány mögött a Drive DMACK Fiesta Trophy-t 2014-ben megnyerő Sander Parn mellett az M-Sport World Rally Team pilótája, Elfyn Evans, a korábban a junior világbajnokságon is szereplő John MacCrone és az M-Sport tapasztalt tesztpilótája, Matthew Wilson tűnt fel.

A korábbi verzióhoz képest legfontosabb változásként a teljesen új, háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses EcoBoost motort kell megemlíteni, ezzel az erőforrással a Fiesta R2 az első, amit az új, az egyliteres motorok versengésének is lehetőséget biztosító szabályok szerint homologizáltak az R2-es kategóriában.

Az Év Nemzetközi Motorja díjat háromszor is elnyerő egyliteres Ford EcoBoost erőforrás tökéletes platformot biztosított az M-Sport mérnökeinek, akik a Ford európai versenyrészlegével karöltve dolgoztak, hogy kihasználják a kék oválos márka megújult EcoBoost technológiájában rejlő lehetőségeket.

A 180 lóerős teljesítményt és 250 newtonméteres nyomatékot biztosító motor mellett a Fiesta R2-n más módosításokat is végeztek, megújult a sebességváltó, a felfüggesztés, a bukócső, az elektronika és a fékrendszer is, az átalakított karosszériával pedig beállt az autó az M-Sport ráncfelvarrott Fiestáinak, illetve a Ford legújabb sorozatgyártású járműveinek sorába.

Az Európában a legjobb értékesítési adatokkal büszkélkedő Fiesta vezetési dinamikája tökéletes alapot biztosít az újgenerációs R2-es autóhoz. Ahogyan a rali világbajnokság visszatér az öreg kontinensre, a viadalra érkező rajongók először láthatják az új Fiesta R2-t akcióban, ezzel küzdenek majd egymás ellen a Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői is.

„Mindig is az élen voltunk, amikor új koncepciók és új technológiák bevezetése kerül sor, a Forddal meglévő szoros kapcsolatunk pedig lehetővé tette számunkra azt, hogy ugyanígy tegyünk az új Fiesta R2-vel” – nyilatkozta az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson. „Mi voltunk az elsők, akik bemutattunk egy R5-ös kocsit, és most mi vagyunk az elsők, akik bemutatunk egy új egyliteres autót az új előírásoknak megfelelően, melyek lehetővé teszik, hogy ilyen járművek versenyezzenek az R2-es kategóriában. Az M-Sport mérnöksége egyre erősebb, ez egy olyan dolog, amire roppantul büszkék vagyunk mindannyian.”

„Örülök, hogy a kezdetektől be voltam vonva ebbe a projektbe” – osztotta meg gondolatait Gerard Quinn, a Ford Performance Europe versenyrészlegének első embere. „A Ford és az M-Sport illetékes fejlesztési csapatainak összehozása egy újabb sikeres termékkel kapcsolatos együttműködést eredményezett. A Fiestának bizonyított ralis pedigréje van számos kategóriában, 2014-ben nyolc nemzeti ralibajnokságot nyert, valamint a WRC 2-es címet. Mint ahogyan az autó fejlesztésében részt vevő csapat, én is nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk. Az egyliteres EcoBoost motor egy igencsak figyelemre méltó erőforrás, alig várom már, hogy láthassam szerte a világon a raliszakaszokon versenyezni.”

„Ez az új Fiesta R2 egy evolúciója a globálisan sikeres 1,6-os változatnak, amiből csaknem háromszáz példány került értékesítésre huszonhét különböző országban” – mondta el Chris Williams, az M-Sport vezető mérnöke. „A Ford díjnyertes EcoBoost motorját és a fantasztikus Fiesta futóművet vettük alapul, és fejlesztettük az autót lépésről lépésre számos különféle területen. Megpróbáltuk ismét kiegyensúlyozni a költséget a teljesítménnyel, de a legfontosabb dolog az volt, hogy legyen egy olyan autónk, ami képes a leggyorsabb lenni a kategóriájában.”

 

Andrew

 

2015. május 19.