Get Adobe Flash player

Monte-Carlo Rallye 2015 - 2. nap

A Monte-Carlo Rallye 2. napja

 

A rali világbajnokság nyitó fordulójának második napján Gap körül jelöltek ki a szervezők három szakaszt, ezeket teljesítették a párosok délelőtt és délután is, összesen 134 versenykilométert megtéve.

Miután Robert Kubica Ford Fiesta WRC-jének elektromos problémái akadtak az előző napon és világítás hiányában lekapcsolta őket egy rendőr a második gyorsasági utáni összekötő szakaszon, a lengyel a Rally 2 szabályt kellett, hogy kihasználja. Így ő, illetve Sebastien Chardonnet rajtoltak elsőként pénteken reggel, a gyári versenyzők utánuk következtek a szinte teljesen jeges pályákon és a reggeli ködben.

Ennek megfelelően még inkább felértékelődtek a jó itinerek és a jégkémektől származó információk. Az élmenők mindannyian a szöges gumikra szavaztak, amik azonban a kör utolsó szakaszára eléggé elfogytak. Sebastien Loeb adta meg a nap alaphangját, tizenöt másodpercet vert a második Ogier-re a nyitószakaszon, így csaknem fél percre tornázta fel előnyét. A következő különpróbán a fiatalabb francia négy másodpercet hozott vissza tizenegy pozícióval később rajtoló ellenfelén, majd a délelőtti utolsó szakaszon huszonegyet. Ez utóbbi nem volt véletlenül történt. „Próbáltunk levágásokat csinálni és felhordani a havat az útra a mögöttünk lévő srácoknak” – nyilatkozta a volkswagenes. „Hátrányban vagyunk a rajtpozíciónkkal, úgyhogy megpróbáljuk ezt előnyünkre váltani.”

„Néha küzdeni kell. Nagyon-nagyon saras volt, nagyon nagy kockázatot kellett vállalnom, hogy így jöhessek” – hangzottak Loeb szavai. A két autó végül mindössze három másodperces különbséggel érkezett meg a nap közbeni szervizparkba, a többiek Jari-Matti Latvala, Ott Tanak, Elfyn Evans és Kris Meeke sorrendben már több mint egy perc lemaradással következtek.

A két szupersztár csatája délután tovább folytatódott, ez a pszichikai hadviselést sem nélkülözte. Loeb szög nélküli, Ogier szöges gumikkal hagyta el a szervizparkot, de mindkettejüknél volt még két szuperlágy abroncs is. Loeb a hatodik szakasz rajtja előtt azt mondta ellenfelének, hogy neki is szögeseket kellett volna feltetetnie. A gyorsasági jóval jegesebbnek bizonyult, mint ahogyan azt a jégkémek jelentették, Loeb mégis felülkerekedett riválisán, aki a célban nem volt hajlandó nyilatkozni a WRC Radio munkatársainak a gumitaktikájáról, hogy a jóval később rajtoló Loeb ne kaphasson erről információt. A következő különpróbán Ogier visszavágott, ami annyira jól sikerült a Polo WRC-t terelgető pilótának, hogy át is vette a vezetést Loebtől, aki bemutatott egy megforgást is. Egy gyorsasági várt ekkor még rájuk az esti szerviz előtt, ami végül döntőnek bizonyult a kettejük közötti párbajban. Loeb ugyanis egy jeges részen nekivágta DS 3 WRC-jének bal hátsó kerekét egy kőnek, eltörött a felfüggesztés, így a francia hat perc hátránnyal ért célba, ahol elmondta, a gumiválasztás okozta a hibát. A Citroen Racing versenyzője végül önerőből nem tudott eljutni a szervizparkig, így a Rally 2 szabály hatálya alatt tíz perc büntetéssel folytathatja a verseny szombaton.

Loeb problémáját követően Latvala jött fel a második helyre, aki a biztonságra törekedve versenyzik, lemaradása tetemes Ogier-hez képest. A harmadik volkswagenes, Mikkelsen az utolsó szakaszon három helyet előrelépve dobogós pozícióban várhatja a folytatást. A norvég mögött mindössze tíz másodperc hátrányban van az érett versenyzést bemutató Ott Tanak, akit Mads Ostberg és Elfyn Evans követ. Thierry Neuville a hetedik, mögé zárkózott fel csapattársa, Dani Sordo, majd Martin Prokop és Henning Solberg zárja az első tízet.

Kubica egy darabig jó eséllyel pályázott a nap hőse címre, de végül elbukta ezt. A lengyel három szakaszgyőzelme után az utolsó gyorsaságin kétszer is lecsúszott az útról, az első esetnél a nézők segítették vissza az útra, a másodiknál pedig egy fával találkozott, ami defektesre vágta a bal első kerekét. Nála is rosszabbul járt Meeke, az észak-ír a megrongálódott futómű miatt a negyedik helyről volt kénytelen kiállni.

A WRC 2-ben Stephane Lefebvre és Martin Koci folytat egymással öldöklő csatát, egyszer másodpercen belül is voltak egymáshoz képest. A nap végén a Citroen DS3 R5-tel versenyző francia vezet a Ford Fiesta R5-öst hajtó szlovák előtt hat másodperccel, a harmadik helyre Armin Kremer jött fel Skoda Fabia S2000-esével.

A juniorok versengését továbbra is, Quentin Gilbert vezeti, mögé Ole Christian Veiby kapaszkodott fel, Christian Riedemann a harmadik pozícióból várhatja a folytatást.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 52m 7.4s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 45.4s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +2m 34.8s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 44.4s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 2.9s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 15.2s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 29.9s
8. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 3s
9. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +4m 59.6s
10. Henning Solberg M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 38.9s

 

Andrew

 

2015. január 23.