Get Adobe Flash player

Monte-Carlo Rallye 2015 - 3. nap

A Monte-Carlo Rallye 3. napja

 

A Monte-Carlo Rallye szombati napján négy gyorsasági várta a talpon maradt autókat. Délelőtt egy rövidebb szakasz volt a programban, amit egy monstre, ötvenkét kilométeres követett. A déli szervizlehetőség után ismét a húsz kilométeres különpróba volt a soron, majd Monte-Carlo felé vette az irányt a mezőny, melynek során a hírhedt sisteroni szakaszt kellett teljesíteniük. Ez összesen 128 versenykilométert jelentett.

Az első gyorsaságit azonban rögtön kénytelenek voltak a rendezők törölni, mivel a kilátogató hatalmas nézősereg kezelhetetlennek bizonyult. A versenyzők tehát a verseny leghosszabb szakaszával kezdték meg napot, melynek 1200 méter tengerszint feletti magasságon lévő középső, tíz kilométer hosszú része hóval és jéggel várta őket. Ennek ellenére az élmezőny az aszfaltos gumikra szavazott, a volkswagenesek szuperlágy, a többiek pedig lágy abroncsokkal futottak neki a távnak, de volt, aki feltette a kocsi csomagtartójában lévő két szögest.

A szakasz végén elképesztő eredmények születtek. Robert Kubica több mint fél perccel volt gyorsabb mindenkinél, a versenyt vezető Sebastien Ogier pedig csaknem két percet kapott a lengyeltől. A dolgon még Jari-Matti Latvala is meglepődött, aki egy perccel bizonyult fürgébbnek csapattársánál annak ellenére, hogy meg is forgott egyszer. Ogier a célban aztán megnyugtatott mindenkit, a gumiválasztással a biztonságra játszottak, a jeges részeken pedig óvatos volt. Tehette, még mindig maradt egy perc előnye.

A szakasz nagy vesztese az addig negyedik helyen álló Ott Tanak volt. Az M-Sport pilótája már túl volt a kritikus részeken, amikor egy gyors kanyar kihordásán lecsúszott a pályáról. Az észtet a nézők segítették vissza az útra, de a művelet tizennyolc percig tartott.

Délután immár versenykörülmények között mehettek át a prunieres-i gyorsaságin a versenygépek, ami a viadal első teljesen száraz különpróbája volt. A gumiválasztásnál ugyanakkor mindenki a sisteroni gyorsaságit kezelte prioritásként, hiszen egy négy kilométeres havas és jeges rész várt a mezőnyre a Col de Fontbelle-en.

Ogier továbbra is a biztonságra törekedett, egy ötödik és egy nyolcadik időt autózott délután, de még így is több mint negyven másodperc az előnye a befejező nap előtt. A világbajnok mögött csapattársai következnek. Latvala bevallotta, nem gondol arra, hogy megpróbálja elkapni a franciát, Andreas Mikkelsen pedig a különbségekből adódóan lehet nyugodt a hátralévő három szakaszt illetően.

A legjobb nem volkswagenesként Mads Ostberg fejezte be a napot. A norvég azonban nem lehetett nyugodt, hiszen meggyűlt a baja DS 3 WRC-vel, ami Sisteronon elkezdett háromhengerezni, emiatt meg is kellett állniuk, hogy újraindítsák a motort. Az ötödik helyre Dani Sordo tornázta fel magát. A spanyolnak még délelőtt volt egy kisebb kicsúszása, amikor utolérte Marton Prokopot, délután pedig meglazult a Hyundai-án a kormányoszlop. Sordót csapattársa, Thiery Neuville mindössze öt másodperc lemaradással követi, de ők ketten akár még Ostbergre is veszélyesek lehetnek a zárónapon.

A délutáni szakaszok nagy vesztese Elfyn Evans. A wales-i a tizenegyedik gyorsaságin hibázott, ami miatt sérült futóművel kellett teljesítenie a sisteroni gyorsot is. Ott két és fél percet, valamint két helyezést bukott. A nyolcadik helyen álló Martin Prokop mögé kapaszkodott fel Sebastien Loeb, aki megnyerte az egyik szakaszt, de az utolsó nem jött össze neki sem, csak a kilencedik időt autózta. A Citroen Racing másik gyári pontszerzője, Kris Meeke is lépdel előre előző napi hibája után, ő is az első tízben van már. Az észak-ír annak ellenére tudta megszerezni a sisteroni szakaszgyőzelmet, hogy meg is pördült egyszer.

Meg kell jegyezni, hogy a nap legjobbjának Robert Kubica bizonyult, aki csaknem fél perccel volt gyorsabb mindenkinél a három szakasz összesítéseként. A különbség még nagyobb lehetett volna, ha a Fiesta WRC kézifékje nem mond csődöt az utolsó gyorsaságin.

A WRC 2-ben továbbra is Stephane Lefebvre vezet. A francia magabiztos előnyre tett szert, miután Martin Koci törött első féltengellyel autózott végig az utolsó szakaszon. A szlovák emiatt visszacsúszott a harmadik helyre, Armin Kremer megelőzte.

Az élen álló neve a junioroknál sem változott, Quentin Gilbertet majdnem négy perc hátránnyal követi Ole Christian Veiby és Christian Riedemann.

 

Eredmények a 3. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 0m 39.9s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +42.8s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 49.8s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 42.8s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 16.1s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 20.8s
7. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 51.7s
8. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 17.5s
9. Sebastien Loeb Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +9m 2.2s
10. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +10m 6s

 

Andrew

 

2015. január 24.