Get Adobe Flash player

Monte-Carlo Rallye 2015 - 4. nap

A Monte-Carlo Rallye 4. napja

 

A 2015-ös rali világbajnokság nyitófordulójának utolsó napján csupán ötvenkét versenykilométer várt a mezőnyre, melyet szervizlehetőség nélkül, három szakaszra elosztva kellett teljesíteniük.

Az utak a korábbi változatos körülményekkel ellentétben nagyrészt szárazak volt, mindössze néhány nedves, jeges rész bukkant fel. Helyenként ugyanakkor hó fogadta a versenyzőket, ami nem volt véletlen. „A nézők havat szórnak az útra, de nagyon okosak, a beláthatatlan kanyarokban teszik ezt” – nyilatkozta Kris Meeke az első szakasz céljában.

A legkevésbé őt magát zavarta ez, a Citroen Racing versenyzője nyerte ugyanis ezt a tíz kilométeres különpróbát, melyen az élmezőny az óvatosságot és a gumik tartalékolását szem előtt tartva ment át. A Turini-hágón is hasonló volt a helyzet. Azt a szakaszt Sebastien Loeb nyerte. Thierry Neuville kéttized másodpercre megközelítette csapattársát, Dani Sordót, a két hyundai-os legénység ugyanakkor elvesztette esélyét itt arra, hogy befogja Mads Ostberget. A gyorsasági krónikájához tartozik még, hogy Robert Kubica a cél után kőkorlátnak rohant, kiszakítva Fordjának két kerekét is. A lengyel elmondása szerint elment a fék, ami már az előző szakaszon is okozott némi gondot neki. A gyorsasági céljába Latvala is felpuhult fékpedállal érkezett.

Az utolsó szakasz, a Power Stage ugyanaz volt, amin reggel már keresztülautózott a mezőny. Meeke ismét repesztett egy legjobb időt, így három pluszponttal gazdagodott. A második legjobb idővel Loeb ért célba, Latvala lett a harmadik. Ogier mindössze nyolctizeddel maradt le a bónuszpontról.

Az uralkodó világbajnok számára ugyanakkor az volt a lényeg, hogy a versenyt megnyerje, ami sikerült is. „Győzni Monte-Carlóban sokat jelent minden versenyzőnek, különösen nekem” – mondta a célban Ogier. „Ez a szezon legfontosabb futama. Az időjárás hatalmas kihívássá változtatta, de még elégedettebb vagy, ha végigérsz rajta. Ennek a versenynek volt a legjobb az atmoszférája, amit valaha tapasztaltam. Amikor a szülőfalum melletti szakaszon vezettem, varázslatos volt a hangulat.”

Csapattársai, Latvala és a tavalyi autót hajtó Mikkelsen végeztek Ogier mögött, így a Volkswagen elfoglalta a Monte-Carlo Rallye teljes dobogóját. A hercegségben a legutóbb a Citroen volt erre képes, nekik ez 2003-ban sikerült Loebbel, Carlos Sainz-cal és Colin McRae-vel.

A francia csapatnak most be kellett érnie egy negyedik hellyel, amit a privátként nevezett Ostberg szerzett meg. A norvégnak az előző naphoz hasonlóan ismét gondjai támadtak az utolsó szakaszon a tavalyi specifikációjú DS 3 WRC motorjával, ugyanúgy meg kellett állnia újraindítani az erőforrást. A befejező szakaszon Neuville egy másodperccel jobbnak bizonyult Sordónál, így a két Hyundai helyet cserélt az összetettben. Hetedikként az M-Sport-os Elfyn Evans végzett, mögé kapaszkodott fel végül Loeb. A kilencedik pozícióban a Turini-hágón egy meleg pillanatot átélő Martin Prokop futott be, a tízedik pedig Meeke lett.

A WRC 2-es mezőnyben Stephane Lefebvre-nek nem volt hová sietnie, a Citroen DS3 R5 pilótája három perc előnnyel kezdte a napot, amit beosztott a célig, ímegszerezve a kategóriagyőzelmet. Mögötte azonban négy páros is harcban volt a dobogós helyezésekért. A Turini-hágon Marton Koci balesetet szenvedett, és kiesett, míg Eric Camilli egy kicsúszás miatt két és fél percet vesztett. A napot ötödikként kezdő Craig Breen ekkor a második helyen találta magát, és itt is fejezte be a viadalt a Peugeot 208 T16-osával, amihez az előző napon találtak egy jó beállítást. A dobogóra a Skoda Fabia S2000-est hajtó Armin Kremer állhatott fel, Camilli a negyedik lett a Ford Fiesta R5-tel.

A junior világbajnokság futamát Quentin Gilbert nyerte nagy előnnyel. A nap folyamán Christian Riedemann megelőzte Ole Christian Veiby-t, így ebben a sorrendben gurulhattak fel a céldobogóra. Lukács Kornélék az értékelés hetedik helyén zárták a Monte-Carlo Rallye-t.

Az R-GT autók számára fenntartott kategória legjobbja az abszolút értékelés huszonharmadik pozíciójában célba érő Francois Delecour lett. A korábbi Monte győztes franciához képest Romain Dumas csaknem három, Marc Duez pedig tizenhat perc lemaradással ért célba.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 36m 40.2s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +58s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +2m 12.3s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 43.6s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 12.1s
6. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 12.9s
7. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 23.7s
8. Sebastien Loeb Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +8m 34.7s
9. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +9m 54.8s
10. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +10m 55.6s

 

Andrew

 

2015. január 25.