Get Adobe Flash player

Új világklasszis születőben

A WRC 2 feltörekvő sztárját, Stephane Lefebvre-t a jövő nagy ígéretének tippeli navigátora, Stephane Prevot, miután megnyerték a Monte-Carlo Rallye-t kategóriájukban.

Lefebvre a junior világbajnokság – valamint a junior Európa-bajnokság – tavalyi megnyerését követően a Citroen Racing támogatásával lépett feljebb, és kezdte meg az új szezont a WRC 2-ben egy DS3 R5-tel. Idei első WRC 2-es versenyén magabiztos versenyzéssel győzött. Teljesítménye lenyűgözte navigátorát, Stephane Prevot-t, akivel a tavalyi Brit Rally-n kezdtek el együtt dolgozni, miután a fiatal francia korábbi társa, Thomas Dubois visszavonult a versenyzéstől.

A Sebastien Loeb támogatását is élvező Lefebvre csupán 22 éves, Prevot ugyanakkor a sportág egyik legtapasztaltabb mitfárere, karrierje huszonöt évre nyúlik vissza, melynek során gyári színekben Bruno Thiry-nek, Francois Duvalnak és Chris Atkinsonnak is navigált.

Prevot a wrc.com-nak mesélt arról, milyen ismerős vonásokat fedezett fel új társában: „Innen is van benne egy kicsi és onnan is. Van egyfajta természetes tehetsége, mint ahogyan Duvalnak is. Talán nem annyira jó még, de megvan ugyanaz a képessége, hogy bármilyen autóba beleüljön és jól vezesse azt. Atkinson ügyességéből is van benne. Néhány pilóta, akivel együtt dolgoztam, úgy gondolja, ’jól tudok vezetni így, és ez elég’, Stephane azonban többet akar – tudja és érti, hogy fejlődnie kell –, ez az, ami miatt nagyon örülök.”

A navigátor úgy véli, az itiner a kulcsa annak, hogy pilótája még jobb legyen. „Megvan a tehetsége, de fejlődnie kell, hogy kiautózza a sebességet, aminek része a jobb itiner és hogy a legtöbbet hozza ki a pályabejárásból. Úgy gondolom, csak mostanában értette meg, hogy mennyire is fontos az itiner” – mondta el a belga versenyző. „Most minden olyan, mintha új lenne számára, de érti, mi hiányzik neki, és keményen dolgozik, hogy fejlődjön. Svédország lesz a következő futamunk, ez lesz az első alkalom számára havon ezekkel a gumikkal, aztán murvára megyünk, hogy ott építsük a tapasztalatokat.”

A laza felületen történő folyamatos fejlődés útján Prevot úgy hiszi, Lefebvre-ben megvan a lehetőség, hogy a jövő világbajnoka legyen. „Oké, ez még korai, és többet kell mennie murván, de az aszfaltos teljesítménye alapján ott lesz.”

Lefebvre és Prevot annak ellenére, hogy rögtön az első szakaszon hibáztak, megütötték a kipufogót, amitől vesztett némi erőt a Citroen az éjszakai szervizig, a rajttól fogva vezették a Monte-Carlo Rallye WRC 2-es küzdelmeit, és legnagyobb riválisuk, Martin Koci az utolsó előtti napon jelentkező féltengelyproblémái után két perces előnnyel nyerték meg viadalt. A pilótának ez volt az első aszfaltos versenye a DS3 R5-tel, így érthetően volt boldog. „Nagyon-nagyon nehéz volt a verseny, de nem hibáztam és nyertem” – mondta el Lefebvre a futamot követő sajtótájékoztatón. „Ez volt karrierem eddigi legnehezebb versenye, de Stephane nagyon jól elmagyarázta ezeket a feltételeket, amiért köszönetet kell mondanom neki. Nagyon könnyű hibázni egy ilyen futamon.”

„Boldog vagyok ezzel az eredménnyel” – vette át a szót Prevot. „Minden megtörténhet az ilyen körülmények között. Kicsit aggódtam a verseny előtt, és azt mondtam, kilométerekre van szükségünk az autóban. A legfontosabb a célba érés volt, de az első szakasz után vezettünk. Oké, jó helyzetben voltunk, hogy jó eredményt érjünk el. Nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyt a Martinnal vívott harc és aközött, hogy ne hibázzunk.

Lenyűgözött az az érettség, amit a hétvégén láthattunk. Nem könnyű egy fiatal srácnak azt mondani, hogy lassítson le és használja a fejét, amikor meg akarja mutatni a potenciálját, de nagyon jó volt, nem pánikolt. Könnyű dolgom volt, nem kellett mondanom neki, hogy lassítson le vagy gondoljon erre, illetve arra.”

Lefebvre és Prevot a Citroen Racing támogatását élvezve nem csak a WRC 2-es sorozatban vesz részt idén, de ott lesz az összes európai világbajnoki futamon, ráadásul két versenyen egy DS 3 WRC-vel állhat rajthoz. „Az első négy vagy öt verseny újak lesznek és különbözőek. A terv az, hogy egy jó beállítást találjunk murván a következő futamokra és a bajnokságot tartsuk szem előtt – aztán kicsit távolabb tudunk nézni” – zárta Prevot.

 

Andrew