Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - Várni kell még a Toyotára

 

Várni kell még a Toyotára

A Toyota elfojtotta azokat a spekulációkat, melyek szerint már 2015-ben csatlakoznának a rali világbajnoksághoz. Ez azt követően történt, hogy Akio Toyoda először beszélt a visszatérésükről nyíltan.

A Toyota elnöke a J-Sport televíziós csatorna vendége volt az idénynyitó Monte-Carlo Rallye Power Stage közvetítése alatt, ezen alkalommal nyilatkozott a távol-keleti vállalat terveiről.

„A Toyota szeretne visszatérni a rali világbajnokságra, de nehéz lenne pontos időzítést mondani erről” – árulta el Toyoda. „Ugyanerről beszéltem két évvel ezelőtt, és egyre közelebb van minden. Szeretném, hallani a rajongók üzeneteit, miszerint azt akarják, hogy a Toyota ismét a rali világbajnokságon szálljon harcba. Aztán egyre közelebb kerülhet minden. Személy szerint szeretném azt látni, hogy egy japán gyártó versenyzik a rali világbajnokságon ismét.”

A Toyota képviselői jelen voltak Monte-Carlóban, mind a promóternek, mind a többi gyártónak beszéltek a Yaris WRC érkezésének időzítéséről.

A Toyota endurance versenyzője, a Subaru ralicsapatának korábbi gyári pilótája, Stephane Sarrazin fogja vezetni a Yaris WRC-t, mikor az megtöri a csendet és elkezdődik márciusban a tesztelése.

A kocsit a Toyota Motorsport GmbH, a japán cég kölni székhelyű autósport bázisa építi.

A TMG szóvivője a következőket mondta el: „Nagyon bíztató, hogy a vállalat egy ilyen magas pozícióban lévő emberét halljuk nyilvánosan és ilyen pozitívan beszélni a rali világbajnokságról. Nyilvánvalóan mi is lelkesedünk a rali világbajnoki visszatérés miatt, ugyanakkor várjuk a végső megerősítést, Toyoda Úr ezt nyitva hagyta.

A jelenlegi szabályok szerint építjük az autót, ez azért van, hogy így szerezzünk vele tapasztalatokat. Biztos, hogy nem fogunk a kocsival versenyre kelni 2015-ben, az túl közel van. Valószínűbb, hogy megvárjuk a következő generációs WRC szabályokat, úgy vélem, ezek 2017-ben jönnek.

Nem igazán lenne értelme jövőre vagy az azt követő évben megérkezni a sorozatba, ha csak egy vagy két versenyéve lehetne a kocsinak, és versenyezni olyan gyártók ellen, akik rengeteg időt töltöttek már azzal, hogy autójuk a lehető legjobb legyen az előírások szerint.

Úgy gondolom, jobb, ha várunk, és az autónk az új előírásoknak felel majd meg.”

Toyoda a következőket mondta még el: „Az a célom, hogy jobb autókat alkossunk. Ha vannak ilyen utak a világon és ezek az utak autókat ’alkotnak’, ebben az esetben szeretnék a rali világbajnokságon versenyre kelni, ha van rá egy ilyen lehetőség.”

 

Andrew

 

2014. február 1.