Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - A japánok a hibridhajtás mellett?!

 

A Toyota a hibridhajtás mellett?!

A Toyota Motorsport GmbH nem erősítette meg, de nem is cáfolta azokat a szóbeszédeket, melyek szerint a japán gyár csak abban az esetben térne vissza a rali világbajnokságra, amennyiben az FIA olyan új technológiák alkalmazását vezetné be, melyekben alapvető szerepet kapna a hibrid erőforrás.

Mivel a rali világbajnokságra vonatkozó szabályokat 2016-ig stabilizálták, arra nincsen esély, hogy a 2017-es szezon rajtja előtt ilyen irányú változás következne be. Bár a napokban a rali világbajnokság bizottságának elnöke, Carlos Barbosa úgy nyilatkozott, nem szeretnék megvárakoztatni a Toyotát és az érdeklődő gyárakat az új szabályokkal kapcsolatban, az FIA megerősítette, nincs napirenden, hogy a 2017-es előírásokról a közeljövőben tárgyalnának.

A Toyota hibrid erőforrással kapcsolatos motivációjának hátterében gyaníthatóan az áll, hogy egyre inkább betör az autósport szakágakba a hibrid hajtásrendszer. Egy ilyen lépés azonban szokatlanul hosszú előkészítési időt venne igénybe, mielőtt a gyártók versenykészek lennének a technológia ralisportban történő használatával, így a 2017-es bevezetés akkor lenne egy elérhető cél, ha az ezzel kapcsolatos döntés megszületne mostanában.

A rali világbajnokságban hosszú ideig jelen lévő, de az utóbbi tizenöt évben hiányzó japán gyár kinyilvánította, szívesen látnák az új technológiákat a visszatérésük esetén. Négy évvel ezelőtt az FIA elnöke, Jean Todt elmondta egy Portugál Rally-t megelőző sajtótájékoztatón, hogy 2015-re új technológiák bevetését tűzte ki célul, ami ugyan nem valósul meg, de ez is mutatja, a szándék megvan a szövetség részéről is.

A Toyota Motorsport a Yaris-on jelenleg is folyó tesztmunkálatokról sem közölt információkat, jóllehet, az 1,6 literes direkt befecskendezéses globális világmotorjuk fejlesztésében az mobil tesztpadként működik. A TMG ugyanakkor megerősítette, hogy a Toyota GT86-os R3-as változatán folytatják a munkát. A csapat szóvívője a következőket mondta el: „Nagy fejlődést értünk el az R3-mal, a terveink szerint a nyáron mutatjuk ezt az autót a ralis társadalomnak. Rengeteg érdeklődés érkezett már, úgy tűnik, hogy a hátsókerékhajtásos raliautó nagy izgatottságot generált a privát versenyzők körében.” A GT86-os homologizációjának ütemezéséről nem történt bejelentés.

 

Andrew

 

2014. április 1.