A MINI John Cooper Works WRC technikája - Maradjon egyszerű
Maradjon egyszerű
Amikor az első prototípus 2010-ben kigördült a műhelyből, Eastman a következőket mondta el: „Kiegyensúlyozott minden, mivel három ember tervezte csupán az autót, ők ugyanabban az irodában dolgoztak, és folyamatosan megosztották egymással az elemzéseiket, a gondolataikat és a rajzaikat. A MINI kialakítását a lehető legegyszerűbbre vették, hogy maximalizálják a komfortot és minimalizálják a versenyek során felmerülő költségeket. Ez az, ami miatt például a felfüggesztés elemei, az első és hátsó féltengelyek és a stabilizátorok egyformák.”
A szakbeszállítóktól is kérték, hogy járuljanak hozzá az egyszerűséghez, aminek egy példája az üzemanyagrendszer. A Prodrive korábbi raliautóihoz az egyik beszállító biztosította az üzemanyagtartályt, míg egy másik a szivattyút, egy harmadik pedig a csöveket. A MINI WRC esetében egy német cég szállítja mindezeket. A korábbiakhoz képest hat kilogramm a többlet, a teljes költség azonban egyharmadával kevesebb.
A MINI WRC-ben a szívóegység a motor hátulján szemben helyezkedik el a tűzfallal, míg a kipufogócsonk előre néz. A legelöl elhelyezkedő turbófeltöltő súlyát mindenképpen figyelembe kellett venni, emiatt a turbó nagyon alacsonyan helyezkedik el. „Nem volt egyszerű, mivel nincsen hely, de a hét kiló nem csekélység, ha az elöl fent van, úgyhogy teljesen a motor és a hűtőrendszer közé akartuk tenni a turbót” – mondta el Eastman.
Mint ahogyan az normális mindegyik versenyautónál, az egyes egységek elhelyezkedése az alacsony tömegközéppont és a súlyok központosításának kompromisszumos eredménye. Ennek ellenére a pótkerék nem a padlólemez hátsó része alá került, mint ahogyan a Ford Fiesta RS WRC-nél van, hanem elfektetve a MINI WRC csomagtartójának aljába.
„Mindkét lehetőséget fontolóra vettük” – árulta el Eastman. „A kicsi hátsó túlnyúlás miatt azonban az, hogy a lökhárító alá tegyük, oda vezetett volna, hogy el kellett volna mozdítani előrefelé a hátsó differenciálművet, az üzemanyagtartályt és az ilyesmiket. Ebben az esetben az ideális súlyelosztást részesítettük előnyben az alacsony tömegközépponttal szemben. Ráadásul, bár a Countryman 4x4-es, a padlólemeze alacsonyan van. A pótkerék ugyan húsz centiméter magas, de közelebb van a jármű középpontjához.”
A MINI a jelenleg megszokott megoldásokat használja, mint amilyen a padlólemezhez rögzített pedálbox és az tömegközéppont miatt alacsonyan beszerelt fedélzeti számítógép. A váltórendszernek mechanikusnak kell lennie, a kar a kormánykerék közelében, a pilóta jobb keze által könnyen elérhető helyen van.