Az i20 WRC 2015-ös fejlesztései - Kormányváltóval Argentínában
Kormányváltóval Argentínában
A Hyundai két verseny alatt a második technikai fejlesztést hajtja végre az i20-on, miután az Argentin Rally-n bekerül a kormányváltó a World Rally Car-jukba.
A 2015-ös technikai szabályok által engedélyezett rendszer a koreaiaknál hidraulikus működtetésű, a fejlesztéssel a Hyundai behozza a sebességváltó területén meglévő hátrányát a Ford Fiestával, DS 3-mal és Volkswagen Polóval szemben. A csapat a kormányváltót Thierry Neuville és Dani Sordo autójába szereli be a világbajnokság argentin fordulójára, Hayden Paddon i20 WRC-je egyelőre a manuális egységgel fut tovább.
A fejlesztés hét héttel az átdolgozott benzinbefecskendező bevetését követően érkezik, utóbbit a Mexikó Rally-n alkalmazta először a Hyundai Motorsport. A csapat a tervek szerint akkor használta volna először a kormányváltót is, ami végül technikai okok miatt meghiúsult. „Találtunk egy problémát a szoftverben, és mivel csak egy szoftverhomologizáció engedélyezett évente, nem akartunk hibázni” – árulta el Michel Nandan, a Hyundai Motorsport vezetője. „Elhalasztottuk a bevetést, hogy megoldjuk a problémát és alaposan letesztelhessük a váltót.”
Nandan hozzátette azt is, a kormányváltó nem fog drasztikus teljesítményjavulást eredményezni, viszont úgy érzi, hogy pilótái hasznot fognak belőle húzni, nem utolsósorban azért, mert úgy tudnak vezetni, hogy mindkét kezük folyamatosan a kormányon lehet. „Egy verseny teljes hosszában javítja a teljesítményt, mivel optimális módon történik a váltás mindig. A pilóták szempontjából pedig úgy gondolom, egy kicsit kényelmesebb, ami végül javulást eredményez.”
Andrew
2015. április 5.