Get Adobe Flash player

Az i20 WRC 2015-ös fejlesztései

 

Továbbfejlesztett motorral, de kormányváltó nélkül Mexikóban

A Hyundai Motorsport a 2015-ös rali világbajnokság harmadik fordulóján, a Mexikó Rally-n veti be továbbfejlesztett motorját, amitől reményeik szerint még jobb teljesítményre lesz képes az i20 WRC.

A közép-amerikai viadal különleges kihívásokat rejteget a rali világbajnokság indulói számára, hiszen az autók 2700 méteres tengerszint feletti magasságokba kapaszkodnak fel, és a hőmérséklet sem mindennapi. A szédítő magasságok a ritka levegővel és az oxigén hiányával valósággal megfullasztják a motorokat, azok nagyjából harminc százalékot vesztenek teljesítményükből.

A Hyundai ezt a technikát és versenyzőket alaposan próbára tevő megmérettetést választotta arra, hogy bevesse módosított benzinbefecskendező rendszerét. A csapat elmondása szerint ez segít ellensúlyozni a nagy magasságokban futó szakaszok okozta teljesítményvesztést.

Az alakulat versenyzői, Thierry Neuville, Dani Sordo és Hayden Paddon a múlt heti teszten finomhangolták a mexikói beállításokat Spanyolországban, Extremadura régiójában. A motor ezen kívül is kipróbálásra került, azt a tesztet a Hyundai Motorsport németországi bázisán végezték.

„A nagy tengerszint feletti magasság az egyik kulcsfontosságú tényezője ennek a versenynek, úgyhogy a motor próbapadon teszteltük ezeket a körülményeket” – árulta el Michel Nandan, az alakulat vezetője. „A kormányváltónk tesztelését is folytattuk, még mindig szükség van annak finomhangolására, de bizakodóak vagyunk, hogy készen lesz ez Argentínára.”

A Mexikó Rally szép emlékekkel bír a csapat számára, hiszen Neuville révén tavaly itt szerezte meg a márka az első rali világbajnoki dobogós helyezését a Hyundai Motorsport harmadik bevetésén.

 

Andrew

 

2015. február 27.