Get Adobe Flash player

Hyundai logisztika

 

A tengerentúli rali világbajnoki futamok komoly logisztikai kihívás elé állítják az azokon részt vevő csapatokat.

A szállítás kétfrontos. Az olcsóbb tengeri úton azokat a felszereléseket adják fel a csapatok, amiket jó előre össze tudnak készíteni. Ilyenek a szervizterületek felszerelései, a szerszámok és a pályabejáró autók például. Ezeket konténerekbe pakolják, amik januárban indultak útjukra Mexikó felé, majd onnan utaznak Argentínába, Ausztráliába, hogy az év végén térjenek vissza a bázisra.

A versenyautókat és alkatrészeket légi úton küldik a versenyek színhelyeire a csapatok. Ez ugyan jóval drágább szállítási mód, de sokkal rövidebb is. A masinák a versenyt követően rögtön jönnek is vissza Európába, hogy a szükséges ellenőrzéseket, karbantartásokat és javításokat el lehessen rajtuk végezni.

A Hyundai Motorsportnál is így zajlik ez, amit az alábbi fotók is jól szemléltetnek.

 

A szállításra előkészített i20 WRC-k

 

Az alkatrészek bedobozolva

 

Miután megérkezett a repülő Mexikóba, leveszik a speciális raklapokról az autókat, felteszik

rájuk a normális méretű kerekeket és trélerrel szállítják őket a versenyközpontba, Leonba

 

Az i20 WRC-k Leonban

 

Mindeközben épül a tengeri úton küldött szervizbázis, ami jóval puritánabb,

mint a Hyundai Európában használatos hodálya

 

Andrew