Hyundai logisztika
A tengerentúli rali világbajnoki futamok komoly logisztikai kihívás elé állítják az azokon részt vevő csapatokat.
A szállítás kétfrontos. Az olcsóbb tengeri úton azokat a felszereléseket adják fel a csapatok, amiket jó előre össze tudnak készíteni. Ilyenek a szervizterületek felszerelései, a szerszámok és a pályabejáró autók például. Ezeket konténerekbe pakolják, amik januárban indultak útjukra Mexikó felé, majd onnan utaznak Argentínába, Ausztráliába, hogy az év végén térjenek vissza a bázisra.
A versenyautókat és alkatrészeket légi úton küldik a versenyek színhelyeire a csapatok. Ez ugyan jóval drágább szállítási mód, de sokkal rövidebb is. A masinák a versenyt követően rögtön jönnek is vissza Európába, hogy a szükséges ellenőrzéseket, karbantartásokat és javításokat el lehessen rajtuk végezni.
A Hyundai Motorsportnál is így zajlik ez, amit az alábbi fotók is jól szemléltetnek.
A szállításra előkészített i20 WRC-k
Az alkatrészek bedobozolva
Miután megérkezett a repülő Mexikóba, leveszik a speciális raklapokról az autókat, felteszik
rájuk a normális méretű kerekeket és trélerrel szállítják őket a versenyközpontba, Leonba
Az i20 WRC-k Leonban
Mindeközben épül a tengeri úton küldött szervizbázis, ami jóval puritánabb,
mint a Hyundai Európában használatos hodálya
Andrew