Get Adobe Flash player

Sisaksztori - Thierry Neuville

 

Thierry Neuville

Miért is néz ki úgy Thierry Neuville 2014-es bukósisakja, ahogyan kinéz? A wrc.com a belga pilótát kérdezte, melynek során kiderült, hogy a Hyundai versenyzője a kétszeres világbajnoki futamgyőztes Philippe Bugalski előtt is emléket állított sisakjával.

 

Verseny az idő ellen

„Az utóbbi két évben Red Bull sisakjaim voltak, de a Hyundai-nál ezt nem engedték, úgyhogy nem volt túl sok idő, hogy erre a szezonra sok dizájnlehetőség készüljön. Arra kértem a tervezőmet Belgiumban, hogy egy olyan sisakkal álljon elő, mint amilyenek a csapat színei, hogy minden passzoljon. Aztán hozzátettem a személyes dolgaimat, úgymint a szponzorokat és a logókat.”

Philippe Bugalski emlékére

„A személyes logóm volt az egyik dolog, amit mindenképpen bele akartam foglalni a dekorációba. Ez nagyon hasonlít a régi csapatoméra, az Automecáéra, amilyenjük akkor volt, amikor náluk mentem.

A csaknem két évvel ezelőtt elhunyt Philippe Bugalski irányította az Automecát akkoriban, és ő nagyon rendes volt velem. Az Automeca logója egy kis inspiráció volt a sajátomhoz. Úgy nézett ki, mint egy kutya, a formájában az A és az M betűket alkalmazta az Automecából. Úgy döntöttem, hogy a nevemből a T és az N betűket használom, hogy valami hasonló készüljön.

Ez a logó egy módja visszaemlékezni azokra a szép időkre, amiket együtt töltöttem Philippe-pel. Nála vezettem 2009-ben, mikor két fordulót teljesítettem a francia bajnokságban egy Citroen C2 R2 Max-szal, majd 2010-ben, amikor a junior világbajnokságon mentem egy Szuper 1600-as kocsival.”

Egy büszke belga

„Belgium zászlaja mindig rajta van a sisakomon, valamint a Belga Autósport Szövetségé logója is. A szövetség logója mutatja, hogy hol kezdődött a karrierem és a történetem. Spa Francorchamps-hoz közel lakom, és nagyon büszke vagyok a belga származásomra.”

 

Élvezni a tervezés szabadságát

„Jó dolog megtervezni egy sisakot és belefoglalni a személyes szponzoraimat – a Monroe-t és a Jost Group-ot – a festésbe. Élveztem ezt a dolgot. A múltban mindig kérdés volt a sisak kinézetére szánt költségkeret, úgyhogy azok egyszerűek voltak, nem volt túl sok dizájnlehetőség. De most, hogy a rali világbajnokságon vagyok, többre van lehetőségem.”

 

Andrew