Get Adobe Flash player

Mexikó Rally 2015 - 3. nap

A Mexikó Rally 3. napja

 

A Mexikó Rally zárásaként három szakasz várt a mezőnyre vasárnap. A 75 kilométeres versenytáv nem tűnhetett soknak, a párosok azonban rögtön egy 56 kilométeres különpróbával nyitottak. Ezt egy hat, valamint egy tizenhárom kilométeres gyorsasági követte, utóbbi szolgált Power Stage-ként is.

Az élmezőnyben akkora időkülönbségek alakultak ki a verseny folyamán, hogy nem sok kérdés maradt a befejező szakaszokra, egyedül a második helyért folyó csata ígért izgalmakat, valamint a bónuszpontokért zajló Power Stage.

Sebastien Ogier, ahogyan nagy előnye birokéban szokta, spórolósan kezdte a napot, hogy gumijait az utolsó szakaszra tartogassa. Ez ezúttal is bejött a franciának, és nem csak a futamgyőzelmet, de a három pluszpontot is bezsebelhette. Érthetően volt boldog a kétszeres világbajnok. „Úgy gondolom, büszkék lehetünk. A csapat elképesztő munkát végzett ezen a hétvégén. Nem is lehetett volna jobb. Karrierem egyik legjobb győzelme ez” – utalt Ogier a rajtsorrendre vonatkozó új szabályokra, melynek alapján a szakma egyöntetűen erről a versenyről gondolta leginkább, hogy a világbajnoki éllovas hátrányban lesz.

Mads Ostberg és Andreas Mikkelsen 4,5 másodperc különbséggel kezdte a napot. Ostberg megnyerte az első szakaszt, így leheletnyivel növelte előnyét, igaz, ehhez Mikkelsen megforgása is kellett, akinek ráadásul a kijelzője is tönkrement, így nem tudta a norvég, milyen fokozatban van a sebességváltó. A DS 3 WRC pilótája a következő gyorsaságin is jobbnak bizonyult a volkswagenesnél, aki az utolsó szakaszt teljesítette gyorsabban, összességében másodikként, de ezzel sem tudta megfordítani az eredményt. Ogier mellé tehát Ostberg, majd Mikkelsen állhatott fel a dobogóra.

A negyedik helyre az M-Sport pilótája, Elfyn Evans érkezett, akit tehenek lassítottak a nap folyamán. Dani Sordónak a fékkel adódott gondja a hosszú gyorsaságin, ráadásul a vállát is fájlalta, az ötödik pozíciójára azonban nem jelentett veszélyt senki. A hyundai-os mögött ért célba Martin Prokop. A cseh pilóta átélt a nap folyamán egy meleg pillanatot. A hetedik helyre Nasser Al-Attiyah futott be, a katarit Thierry Neuville követte. A Hyundai Motorsport versenyzője padlógázon közlekedett egész nap, hogy felkapaszkodjon a legjobb tíz közé. Ez sikerült, ráadásul a Power Stage-en is szerzett egy pontot.

A verseny során a Rally 2 szabály szerint újrarajtolók közül Jari-Matti Latvala a tizenötödik lett, őt követte Kris Meeke, Hayden Paddon és Robert Kubica. A napot – kormányszervó nélkül – teljesítve célba ért Ott Tanak, aki pénteki balesetét követően szombaton egy szenzor miatt nem tudott egy versenykilométert sem futni.

A WRC 2-ben nem változott az élmezőny sorrendje a nap folyamán. A futamot a kategória tavalyi bajnoka, Al-Attiyah nyerte Ford Fiesta RRC-jével. A dobogóra két R5-ös Fiestát hajtó pilóta, Nicolas Fuchs és Jari Ketomaa állhatott még fel.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 4h 19m 13.4s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 18.8s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 25.1s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 40.2s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +5m 1.8s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 36.1s
7. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta RRC +14m 52.7s
8. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +22m 43.3s
9. Nicolas Fuchs Ford Fiesta R5 +22m 49s
10. Jari Ketomaa Ford Fiesta R5 +23m 10.2s

 

Andrew

 

2015. március 8.