Get Adobe Flash player

Tanak bizarr balesete - Az M-Sport megmentette a TiTanakot

 

Az M-Sport megmentette a TiTanakot

 

Az M-Sport rendbe rakta Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC-jét, mely csaknem tíz órát töltött egy víztározóban, miután az észt versenyző balesetet szenvedett a Mexikó Rally harmadik szakaszán.

Az eset pénteken reggel 9:22-kor történt az aznapi első gyorsaságin rajtja után 2,6 kilométerrel. Tanak és navigátora, Raigo Molder a víztározóba esett kocsiból épphogy ki tudott szabadulni, mielőtt azt teljesen elnyelte volna a víz.

Búvárokat küldtek a tóba az autó pontos helyének felderítésére, akiknek a mély víz és a piszok miatt elég nehéz dolguk volt. A Fiestát a szakasz délutáni teljesítése után, az esetet követően csaknem tíz órával lehetett kivontatni a vízből, a leoni szervizparkba pedig este 8 óra után érkezett meg. A munkák 9 órakor kezdődtek meg rajta, miután az M-Sport végzett Elfyn Evans autójának munkálataival. A műszaki személyzetnek összesen három órája volt a kocsi rendbetételére, amihez a szabályok értelmében egyszerre összesen nyolcan nyúlhattak. A folyamatnak természetesen nagy közönsége volt, a nézők mellett a rivális csapatok tagjai is kíváncsian figyelték azt, hogy hogyan lehel ismét életet autójába az M-Sport. Szerelői mellett maradt Tanak és Molder is.

A sebességváltó, az erőátviteli rendszer, a futóművek, a fékrendszer, a kipufogó, a turbófeltöltő, a nyomásszabályzó szelepek, a hűtőrendszer, a hűtő, az üzemanyagtartály és az elektromos rendszer alkatrészeinek helyére új egységek kerültek. Javításokat végeztek a motorblokkon, amit természetesen ki is szárítottak, csakúgy, mint az üléseket, de a matricázással is volt teendő.

A munkálatok megkezdése után három órával a Fiesta motorja nagy taps közepette életre kelt. A kocsit Tanak és Molder vitte be a parc fermébe. „Ez egy őrült kihívás volt, de tudtam, hogy az M-Sportos srácok megcsinálják” – ismerte el a szerelők teljesítményét a pilóta. „Minden tiszteletem a csapaté. Egy hatalmas munka volt ezt megcsinálni, de olyan keményen dolgoztak, mint ahogyan mindig is, úgyhogy hálás vagyok mindegyiküknek.”

Malcolm Wilson még a nap folyamán megbeszélte Tanakkal, hogy amennyiben az autó helyreállítható, a páros a Rally 2 szabály szerint szombaton ismét versenyre kel. „Számomra fontos volt, hogy visszatérjenek a szakaszokra, és pontosan ez volt, amit ők is akartak” – mondta el az M-Sport vezetője. „Nem volt mérlegelés, ami igazi elkötelezettséget mutat. Az a munka, amit a technikusaink elvégeztek, hogy megjavították az autót, nem egyfajta fenomenalitás. Sok ember volt a szervizparkban, akik nem gondolták, hogy meg lehet ezt csinálni, de én tudtam, hogy ez több mint egy méltó kihívás. A csapat bizalmát mutatja, és biztos vagyok benne, hogy az Ott és Raigo iránt tanúsított lojalitásuk és tiszteletük is sarkallta őket – a legénység itt maradt velük, amíg a munkálatok be nem fejeződtek.”

Az M-Sport szerelői immár sokadszorra bizonyítottak, a 29-es karosszériaszámú Fiesta WRC – mely három évvel ezelőtt éppen Mexikóban futotta első versenyét – pedig megmenekült. A csapat a sajtóközleményében többféle címet is javasolt a sajtónak a sztori leközlésére, köztük egyet egy szóviccel élve: „Az M-Sport kiemelte a TiTanakot”. Tanakék neki is vágtak a szombati napnak, azonban nem jutottak sokáig, mivel az autó az első gyorsasági felé vezető etapon megállt.

 

Andrew

 

2015. március 8.