Get Adobe Flash player

Raliversenyek biztonsága - Tanak a biztonság javítására ösztökél

 

Tanak a biztonság javítására ösztökél

 

Ott Tanak a Mexikó Rally-n történt vízbeeséses balesetét követően felhívta az FIA figyelmét a versenyek szervezését illető módosítások eszközölésére. Az észt úgy érzi, eljött az idő, hogy az autósport világának vezető testülete változtatásokat vegyen fontolóra és kérje egy, korábban az élmezőnybe tartozó versenyző segítségét is, akinek a vezetésével javítani lehetne a biztonságot a rali világbajnokság futamainak szakaszain.

Nem sokkal azt követően, hogy navigátorával, Raigo Molderrel együtt segítség nélkül, de sikeresen másztak ki a süllyedő Ford Fiesta WRC-ből, Tanak a rali világbajnokságból nem rég visszavonult, több futamgyőzelemmel is rendelkező navigátort, Jarmo Lehtinent nevezte meg, szerinte a finn ideális lenne erre a feladatra. Lehtinen 2002 és 2014 között tizenhárom futamgyőzelmet szerzett Mikko Hirvonen társaként.

„Elég sok ilyen hely van még a bajnokságban, Jarmo pedig az a fickó, akinek a legtöbb a tapasztalata közülünk, neki kéne annak az embernek lenni, akire az FIA odafigyel” – mondta el Tanak az Autosport magazinnak. „A biztonságnak első számú dolognak kellene lennie, nekünk pedig szükségünk lenne Jarmóra, aki végigmegy az útvonalakon az év hátralévő részében. Ez könnyű számára, teljesítette az összes szakaszt tavaly és ismeri az utakat. Könnyű lenne egy olyan fickóval dolgozni, akinek megvan minden tapasztalata és aki tudja, mit kell nézni. Itt van az ideje talán, hogy az FIA odafigyeljen az ilyen emberekre.”

A futam szervezői a második körre egy búvárokból álló csapatot küldtek a Los Mexicanos szakasz azon részére, ahol Tanak balesete történt a verseny pénteki napjának reggelén.

A Mexikó Rally főszervezője, Patrick Suberville azt nyilatkozta, meglepődött a víz mélységén, miután Tanakék autóját öt méter mélyről húzták ki. „Normális esetben nincs ott víz” – mondta el Suberville. „Átlagos esetben vissza tudtak volna menni az útra, idén azonban magasabb volt a vízszint. Nem voltak ott búváraink, mivel korábban sosem volt ott problémáink, ez egy egyenes útszakasz.”

Tanakék balesetét az okozta, hogy az előző kanyar teljesítése során egy felütés következtében megsérült a Ford kormányműve. „Még ha ott is lettek volna a búvárok, nyolc másodpercen belül kint volt a legénység az autóból, a búvároknak nem is kellett volna beavatkozni miattuk” – tette hozzá Suberville. „Amit azonban szintén észben kell tartanunk, hogy a búváraink, akik ott voltak, nincsenek kiképezve emberek mentésére. Ez egy olyan dolog, amin gondolkodnunk kell.”

Az FIA rali igazgatója, Michele Mouton nem akart elkapkodott véleményt mondani a balesetről. Miután megnézte a helyszínt, a többszörös futamgyőztes hölgy a következőket nyilatkozta az Autosport magazinnak: „Sok éven keresztül mentünk ezen a szakaszon bármilyen probléma nélkül. A szervezők azt mondják, a víz általában sokkal sekélyebb, emiatt voltak a búvárok a szakasz rajtjában. Gondolkodhatunk rajta, hogy egy korábbi navigátort alkalmazzunk, de ne kérjék azt, hogy ma hozzam meg ezt a döntést.”

 

Andrew

 

2015. március 12.