Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - A Red Bull kihasználná a rali világbajnokságban rejlő lehetőségeket

 

A Red Bull kihasználná a rali világbajnokságban rejlő lehetőségeket

A Red Bull tulajdonos Dietrich Mateschitz állítása szerint cége hajlandó a rali világbajnokság „potenciálját megcsapolni”, miután átveszi a sorozat promócióját.

A Red Bull Media House és a Sportsman Group látja el a médiával kapcsolatos feladatokat és rendelkezik a promóciós jogokkal, jelentette be a Nemzetközi Autósport Szövetség korábban, azok után, hogy a North One Sport elleni csődeljárás miatt a rali világbajnokság 2012-ben promóter nélkül működött.

Az FIA új magazinjának, az AUTO-nak adott nyilatkozatában Mateschitz arról beszélt, hogy milyen érvek mentén döntött a Red Bull a promóteri jogok megszerzéséről, de azt is elmondta, hogy a szerződéssel kapcsolatos dolgokat alaposan átgondolja mindkét fél.

„A ralit és más nagy autósport sorozatokat is évek óta figyelemmel kísérjük” – árulta el az osztrák üzletember. „Ausztriában több mint húsz éve vagyunk részesei a nemzeti ralibajnokságnak, Raimund Baumschlager a Red Bull megjelenésétől kezdve egyik versenyzőnk. Az elmúlt néhány évben a fókuszt Sebastien Loebre helyeztük, valamint a Dakar Rally-ra, melyen a Volkswagennel vettünk részt.

Döntésünk, hogy csatlakozunk a rali világbajnoksághoz, elsősorban a Red Bull Media House érdekeit szolgálja, elsősorban amiatt, hogy kiaknázzuk a Red Bull saját médiájában, úgymint a Servus TV-ben vagy a Red Bull TV-ben rejlő lehetőségeket, másodsorban a globális jogok szétosztása miatt. Az, hogy a Red Bull versenyzőket és csapatokat támogat, független ettől, nem lesz tehát érdekellentét.

Valóban igaz, hogy hisszük, a rali világbajnokságban rejlő lehetőségek sokkal nagyobbak annál, mint amilyennek mutatkoztak az elmúlt években. Megpróbáljuk kihasználni ezt a potenciált, megcsapolni azt. Az idő fogja eldönteni, hogyan működik ez a gyakorlatban, és hogy mennyire lesznek sikeresek erőfeszítéseink.”

Mateschitz hozzátette, fontos a sorozat számára, hogy előre nézzen, ne visszafelé, és kitart amellett, hogy a gyári csapatok nem létfontosságúak a sikeres előrelépéshez – utalván arra, hogy a MINI-t és a Fordot privát csapatok fogják képviselni 2013-ban, de a Citroen gyári programja is Abu Dhabi hathatós támogatásával valósul meg.

„Nem hiszem, hogy lenne értelme újra átélni a múltat” – válaszolt arra a kérdésre, hogy vissza akarja-e hozni az 1980-as évek szellemét, amikor a rali világbajnokság hosszabb futamokból tartalmazott, a B csoport ikonikus autói álltak rajthoz és nagynevű, komoly személyiséggel rendelkező versenyzők versengtek. „A ralisport nem lehet annál veszélyesebb, mint amilyen most. Az egyéniséggel rendelkező versenyzők mindig is fontosak bármely autósport szakágnak, ami azt is jelenti, hogy be lehet mutatni a különböző versenyzőket a médiában, ami alapján prioritásokat lehet felállítani.

Természetesen fontos, hogy minél több márka legyen jelen a rali világbajnokságon, de az nem annyira érdekes, hogy ezek gyári csapatok, vagy a gyárak által támogatott privát alakulatok. A fontos az, hogy a csapatok és a versenyzők jól teljesítsenek, versenyképesek legyenek, és izgalmas show-t szolgáltassanak.”

A promóteri szerződés az FIA és a Red Bull Media House között még mindig nem jött létre…

 

Andrew

 

2012. december 20.