Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - Jost Capito a világbajnokság jövőjéről

 

Jost Capito a világbajnokság jövőjéről

 

A Volkswagen Motorsport igazgatója egy interjúban beszélt arról, hogy szerinte mik a problémák a rali világbajnokság jelenlegi formulájával és hogy erre mik lennének a megoldások.

„Vissza kell lépnünk egyet onnan, ahol jelenleg vagyunk. Szélesebb körökhöz kell eljuttatnunk a ralisportot, azokhoz az emberekhez, akik részleteiben nem igazán értik ezt. A műsorsugárzók csak abban az esetben hajlandók fizetni a sport közvetítési jogaiért, ha a nézőik ezt szeretnék látni és szándékosan kapcsolnak oda, hogy megnézzék ezt. Jelen pillanatban a vasárnap, a verseny utolsó napja nem igazán izgalmas a Power Stage-dzsel. A pilóták nem akarják kockáztatni a kemény munkával megszerzett világbajnoki pontjaikat azzal a reménnyel, hogy néhány extra pontot gyűjtsenek. Az izgalmas szakasz után pedig a nézők nem értik, miért nincsenek fent a dobogón azok, akiktől a legjobb időket látták.

Úgy gondolom, a kvalifikációs szakasz jó a ralirajongóknak, de a vasárnapi közvetítést nem segíti három nappal később. Azt hiszem, a verseny utolsó napjára kellene fókuszálnunk. A versenyzők mindannyian azt mondják, a futamok kilencven százalékában az utolsó nap a rali legunalmasabb napja. Hogyan lehetne globálisan meggyőzni a nézőket, hogy ez izgalmas, mikor a versenyzők sem így gondolják? Megoldást kell találnunk sürgősen. Álláspontom szerint két dologra van szükségünk. Először is az utolsó napot izgalmasabbá kell tennünk, másodsorban meg kell tartanunk a ralisport tradicionális jellegét. Ezek a megbízhatóság, a kitartás és a hosszú szakaszok. Ezeknek a faktoroknak kell szerepet játszaniuk a verseny eredményének kialakulásában. Hiszem, hogy csak azoknak a versenyzőknek szabadna megnyerni a futamot, akik az összes nap összes szakaszát teljesítették. Ez úgy nézne ki, mint ahogyan az a SupeRally (Rally 2) kigondolása előtt volt.”

Capito terve is a Power Stage szétlövés, mely szerint az utolsó előtti szakasz utáni összetett állás szerint az utolsó gyorsaságin a párok, a kilencedik a tízedikkel, a hetedik a nyolcadikkal mérkőzne meg a jobbik pozícióért, ami így menne egészen az első hely megszerzéséig.

A jóval vitatottabb kezdeményezésre, hogy az úgynevezett BRICS országok (Brazília, Oroszország, India, Kína és Dél-Afrika) lépjenek a meglévő helyszínek helyére, Capito így kommentálta: „Nem hinném, hogy jelenleg van olyan verseny, amit ki kellene venni a naptárból, mivel az egy rossz futam lenne. Minden versenynek el kell érnie a rali világbajnokságnak megfelelő szintet. Nem vállalhatunk kockázatot olyan versennyel, aminek nincs meg a jelentősége vagy nem üti meg a szintet.”

 

Andrew

 

2013. június 23.