Get Adobe Flash player

Hírek: WRC Promoter - Újabb vita a promóterrel

 

Újabb vita a promóterrel

A rali világbajnokság csapatai további előrelépéseket várnak a sorozat promóterétől, a WRC Promoter GmbH-tól annak ellenére, hogy élő lefedettség van már a futamokról és hogy az Egyesült Királyságban kedvező fordulatok következtek be a televíziós közvetítésekkel kapcsolatban.

A csapatok a késői megállapodásra és a folyamatos filmezés jogi problémáira hivatkozva nem engedték, hogy a kereskedelmi cég a múlt héten megrendezett Monte-Carlo Rallye szervizparkjában elhelyezze kameráit. Ezek a kamerák állnak a WRC Promoter GmbH terveinek fókuszában, melyek élő lefedettséget biztosítanának a szervizparkból a verseny napjainak során.

A csapatok hivatalos formában is írtak a promóternek, megerősítve problémáikat, mely szerint dühösek, hogy mind ők, mind az egyes versenyszervezők hatalmas díjat kell, hogy fizessenek, hogy részesei lehessenek a rali világbajnokság idei szezonjának.

Jost Capito a Volkswagen képviseletében további problémákról is szólt. „Ez nagyon nehéz. Kértük a televíziós műsorsugárzók ez évi listáját, de az Egyesült Királyságot kivéve nem kaptunk választ. Tudjuk, hogy mi történik Németországban, mert azt magunk csináljuk. Nem igazán látok előrelépést. Nem tudjuk, hogy ez a kommunikáció hiánya miatt van-e. Jelenleg a gyártók csinálják a jó promóciót…”

 

Jogi aggodalmak a szervizparkban elhelyezett kamerák miatt

A citroenes Yves Matton elmondta, jogi problémák voltak a szervizparkban telepítésre kerülő kamerákkal kapcsolatban. „Tekintettel kell lennünk a privát szférára. Egyetértünk a kamerák elhelyezésével, amikor a kocsik bent vannak a szervizben, de nem egész nap. Vannak szabályok a vállalatunknál. A nálunk dolgozó emberek megkérdezhetik, miért teszünk ki kamerákat.

Nem vagyunk ellene, de két nappal a verseny előtt kérdezték meg, hogy betehetik-e a kamerákat. Teljes megegyezésre van szükség, mielőtt továbbmennék ezzel.”

A rali világbajnokság promóterének vezetője, Oliver Ciesla nem részletezte, miről egyezkedtek, azt azonban kinyilvánította, a csapatok konstruktívak maradtak.

Az elmúlt szezon végén Ciesla egy több millió fontos, hároméves stratégiát vázolt a rali világbajnokság promóciójáról, ennek első része, hogy ettől az évtől széleskörű élő televíziós lefedettséget biztosítanak.

A WRC Promoter GmbH egyik embere így nyilatkozott: „Több millió fontba kerül, hogy élő közvetítéseket hozzunk tető alá és sugározzunk, erre a csapatok megkérdezik, mit csinálunk… Nem néznek TV-t?”

 

Andrew

 

2014. január 24.