Get Adobe Flash player

Szorgalmasan tesztelnek a világbajnokság csapatai

A Mexikó Rally-t követő pár napos pihenő után a rali világbajnokság gyári alakulatai ismét munkába álltak, hogy felkészüljenek az elkövetkezendő kihívásokra. A Hyundai, az M-Sport és a Michelin is fontos fejlesztési teszteket teljesített.

A mexikói drámai események után az M-Sport wales-ben töltött el néhány napot, ahol a Portugál Rally-ra tervezett új evolúciót próbálgatta. A csomag erőátviteli, hidraulikai és motorfejlesztéseket is tartalmaz. A Ford Fiesta RS WRC kormánya mögé Ott Tanak és Elfyn Evans is beülhetett, hogy valós körülmények között is kipróbálja a mérnökök által kitalált új megoldásokat.

A Mexikóban elsüllyedt Fiestát a csapat főhadiszállásán mindeközben teljesen lecsupaszították, hogy újjáépítsék a soron következő argentin futamra. Miután Tanak az értékelt versenyzők között szerepelt a Mexikó Rally-n, az M-Sportnak meg kell tartani a dél-amerikai megmérettetésre a motort és más alkatrészeket, az erőátvitelt és a segédkereteket is. A 6-os rajtszámú Fiesta többi elemét kiárusították.

A Hyundai Motorsport is nagy erőkkel dolgozik, ők az új, a tervek szerint a nyáron bemutatkozó i20 WRC-t tesztelték, igaz, annak korai, ötajtós prototípusát, nem pedig a coupé változatot. A kocsit Kevin Abbring fogta munkára Spanyolországban, az Almeriához közeli utakon, melyek olykor havasak voltak.

A Volkswagen Motorsport három pilótája visszatért szabadságáról, Spanyolországban végezték a Argentin Rally felkészülési tesztjeit. A Citroen Racing Portugáliában, Algarve régiójában tett hasonlóképpen Mads Ostberggel és Kris Meeke-vel. A francia csapat a módosított aerodinamikával ellátott DS 3 WRC-vel is foglalatoskodott.

A Michelin is fejlesztési teszteket végzett a visszavonult Mikko Hirvonen segítségével, a francia gumigyár a szezon második felében bevetésre kerülő új aszfaltos abroncsait próbálta ki.

 

Andrew

 

2015. március 30.