Get Adobe Flash player

Padlógázzal folyik a Yaris WRC fejlesztése

 

A Toyota Motorsport teljes erőbedobással teszteli új versenyautóját, a Yaris WRC-t, és kinyilvánította azt is, hogy a kocsi a 2017-es világbajnoki bemutatkozása előtt is futhat néhány versenyt.

A német székhelyű csapat nyolc tesztet teljesített World Rally Car-jával 2014-ben, idén pedig már a negyediknél tart, ráadásul elkezdett dolgozni második tesztautóján is, miután a raliprogram zöld utat kapott január végén.

„A legtöbb tesztre Európában fog sor kerülni, de egy vagy kettő tengerentúli lesz” – mondta el a wrc.com-nak Rob Leupen, a Toyota Motorsport GmbH alelnöke. „A következő tesztünkre április végén kerül sor, a fókusz a motor és a felfüggesztés fejlesztésén lesz. Jelenleg két autónk van, amiket a lehető legjobban kihasználunk. Csaknem készen van egy harmadik is. Mint ahogyan a tesztelések terén, komoly lehetőségeink és berendezéseink vannak házon belül is, ezeket alkalmazni tudjuk, úgyhogy teljes erőbedobással használunk minden opciót és lehetőséget.”

Leupen azt is elárulta, hogy a Toyota három tesztpilótájától, az endurance világbajnok Stephane Sarrazintől, a többszörös finn bajnok Sebastian Lindholmtól és a feltörekvő tehetségnek tartott Eric Camillitől származó visszajelzések bíztatóak. „Nagyon elégedettek vagyunk a reakcióikkal és boldogok azzal, amit elértünk eddig. Természetesen mindig többet szeretnénk csinálni, de jelen pillanatban a tervek szerint haladunk” – mondta a szakember.

Leupen hozzátette, hogy a csapat ugyan nem fog az elkövetkezendő huszonegy hónapban visszatérni a rali világbajnokságra, lehet, hogy az autó előbb bemutatkozik versenyszerűen. „Nem erősíthetek meg semmit sem, de lehetséges, hogy szeretnénk benevezni a Yaris WRC-nket különböző sorozatokba alacsonyabb szinteken. Ki fogjuk ezt találni."

A Yaris utcai változatán nem lesz jelentősebb változás 2017-ig, a World Rally Car tehát a jelenlegi modellen fog alapulni. Az FIA 2017-től érvényes WRC szabályai azonban nem kerültek még véglegesítésre. Leupen nem számít rá, hogy radikális változások történnének az előírásokban. „Úgy gondolom, egy evolúciója lesz annak, amink most van” – mondta. „Tudjuk, hogy jelenleg mi elérhető a piacon a műszaki fejlesztéseket illetően, és úgy gondolom, a fókusz a motoron és a felfüggesztésen lesz. Úgy tudom, megbeszélések vannak a turbófeltöltő méretéről. A jelenlegi előírásokra építkezve azt gondolom, inkább egy lépésről lépésre történő változás történik 2017-re, nem pedig egy teljes revolúció.”

 

Andrew

 

2015. március 30.