Get Adobe Flash player

Padlógázzal folyik a Yaris WRC fejlesztése - A Toyota mihamarabb a győzelemre tör

 

A Toyota mihamarabb a győzelemre tör

A Toyota reméli, hogy a 2017-es rali világbajnoki visszatérést követően a lehető leghamarabb csatába szállhat a hetedik rali világbajnoki címéért, a futamgyőzelmet pedig már az első szezonjában megcélozza.

A japán gyártó január végén erősítette meg, hogy csaknem két évtized után visszatér a ralisport csúcskategóriájába. A Yaris World Rally Car-t az autósport bázisukból, Németországból fogják versenyeztetni.

A Toyota Motorsport alelnöke, Rob Leupen azt nyilatkozta a wrc.com-nak, hogy csapata már 2017-ben áttörést szeretne elérni. „A címért akarunk hajtani a lehető leghamarabb, egy autósport szerveződésként ez lehet csak a célod” – mondta el a szakember. „Nagy tisztelettel adózunk azonban főként a Volkswagen iránt jelenleg. Úgy gondolom, hogy amennyiben lesz egy dobogós helyezésünk és egy győzelmünk 2017-ben, az jó eredmény lenne. Egy éves tapasztalattal kicsit komolyabb törekvéseinknek kell majd lenni, meg kell nehezítenünk a többiek életét és a bajnokságért kell küzdenünk. Azt hiszem, elbizakodott dolog lenne azt mondani, hogy 2017-ben megnyerjük a címet, de még azt is, hogy komoly esélyesei lennénk. Sokkal szerényebb szeretnék lenni, meg szeretném látni, hogyan fejlődünk. Amennyiben annyira jók lennénk, természetesen arra hajtanánk, de ez nem az, amit most elvárok” – tette hozzá Leupen.

A Yaris World Rally Car fejlesztése 2014-ben kezdődött meg, idén pedig fel fog gyorsulni a folyamat a sűrű tesztprogramnak köszönhetően is. A Toyota ezen a héten jelentette be, hogy Teemu Suninen csatlakozik Eric Camillihez az alakulat junior programjában, a fiatalok a két tesztpilóta, Stephane Sarrazin és Sebastian Lindholm mellett fognak dolgozni. A ralicsapat struktúrája is kezd testet ölteni, ami ugyanazon a kölni bázison tevékenykedik, mint a Toyota endurance világbajnoki különítménye.

„Mióta elindultunk ezzel a projekttel, minden létfontosságú funkciót megteremtettünk, és van egy jól felállított struktúránk” – magyarázta Leupen. „Van egy operációs csapatunk, ami főként az autó fejlesztésének technikai oldalára, a motorra és a karosszériára fókuszál most. Emanuele Battisti a projektvezető, ő felel a technikai részért.”

Amennyire lehetséges, a Toyota Motorsport megpróbál hasznot húzni a rali és az endurance közötti szinergiából. „Néhány területen teljesen dedikált csapataidnak kell lenni, végtére is előfordulhat olyan helyzet, amikor az endurance versenyre ugyanabban az időpontban kerül sor, mint egy rali világbajnoki futamra” – mondta Leupen. „Vannak azonban átfedéseink is és kooperáció a különböző részlegek között, az olyan projekteken, mint a tervezés és a motorfejlesztés. Hatékony módon fogunk üzemelni, és azt várjuk, hogy a legjobb erőforrásokat használjuk mindkét oldalról.”

 

Andrew

 

2015. április 2.