Get Adobe Flash player

Argentin Rally 2015 - 3. nap

Az Argentin Rally 3. napja

 

A 2015-ös rali világbajnokság negyedik fordulójának, az Argentin Rally-nak a befejező napjára két szakasz teljesítését írták elő a szervezők, a mezőnynek a tizenhat kilométeres hírhedt gyorsaságin, az El Condoron kellett kétszer is átautóznia.

A versenyt csaknem negyven másodperccel vezető és az első világbajnoki futamgyőzelmére készülő Kris Meeke előző este azt nyilatkozta, hogy egy vasárnapi vezetésre készül, később azonban természetesen hozzátette, hogy hosszú napra számít, hiszen a sorozat egyik legnehezebb pályája vár rá, ahol az kövekkel szegélyezett út alig szélesebb az autóknál. A Citroen csapatfőnöke, Yves Matton ugyanakkor továbbra is fenntartotta, Meeke és a második helyen álló Mads Ostberg szabadon küzdhetnek. „Annál az előnynél, amivel rendelkeznek, elég okosak, hogy tudják, mit kell tenniük” – mondta el Matton.

A Volkswagen számára drámával indult a nap. Jari-Matti Latvala az első szakasz felé tartva meg kellett, hogy álljon, mert nem kapott üzemanyagot a Polo WRC egyik hengere. A finn páros huszonöt percet vesztegelt, majd továbbindult. A szakaszon két perc késéssel rajtolt el, azon nem is tudott versenytempóban autózni, majd néhány kilométerrel a cél előtt kétszer is meg kellett, hogy álljon. A második ilyen alkalom után nem volt folytatás, Latvaláék a harmadik helyről voltak kénytelenek feladni a futamot. Ez volt sorozatban a harmadik verseny, ahol a finn pilóta nem szerzett pontot. A Volkswagen Motorsport a rali világbajnoksághoz történt 2013-as csatlakozása óta most másodszor nem tudott dobogóra állni valamelyik versenyzőjével és ez a második futam azóta, ahol egyik autójuk sem tudta teljesíteni a teljes versenytávot.

Latvala kiesésével Elfyn Evans kapaszkodott fel a dobogóra, és természetesen minden üldöző előrébb lépett egyet. A szakasz során az élete első világbajnoki futamgyőzelmének kapujában álló Meeke tizenkét másodpercet adott le előnyéből, majd a célból interjúadás nélkül viharzott tovább a gyűjtőbe. Az észak-írre ekkor már egy szakasz, tizenhat kilométer várt csak, amit huszonhét másodperc előnnyel kezdhetett meg.

A Power Stage-nek az elsők között nekirugaszkodó, az előző nap három szakaszgyőzelmet arató és a reggeli gyorsaságit is megnyerő Andreas Mikkelsen nekiment egy kőnek, ami kiszakította autója jobb hátsó kerekét, ami miatt a volkswagenes nem tudta befejezni a gyorsaságit. Nem sokkal később a Hyundai pilótája, a negyedik helyet birtokló Thierry Neuville is eltalálta ugyanezt a követ, így ő is a kiesettek listájára került.

A bónuszpontokért zajló szakaszt Sebastien Ogier nyerte Dani Sordo és Ostberg előtt. Meeke újabb tíz másodpercet vesztett, de az első helye nem forgott veszélyben, és megszerezte első futamgyőzelmét a világbajnokságon. „Mit is mondhatnék, különlegesen hosszú volt ez az út… és az a fickó, aki a legtöbbet tette ezért, nem lehet itt. Colinnak ajánlom a győzelmemet” – nyilatkozta a 35 esztendős Meeke egykori mentorát, a 2007-ben elhunyt Colin McRae-t említve. Ez idáig McRae volt egyébként az utolsó, aki britként világbajnoki futamot tudott nyerni, a kérdéses győzelem a 2002-es Safari Rally-ra datálható.

A Citroen Racing a 2013-as Deutschland Rallye óta most először tudott nyerni, ráadásul kettős győzelmet aratott Ostberg teljesítményének és a DS 3 WRC-k strapabíróságának is köszönhetően. A francia csapat legutóbb 2012-ben a Finn Rally-n tudta megszerezni az első két helyet.

A bronzos pozícióba az utolsó gyorsaságit törött hátsó felfüggesztéssel teljesítő Elfyn Evans érkezett, teljessé téve a britek örömét. Az M-Sport pilótájának is ez eddigi legjobb helyezése. Legutoljára a 2001-es új-zélandi futam dobogójára állhatott két brit, Richard Burns, valamint Colin McRae. A negyedik helyen az eddigi legjobb helyezését beállítva Martin Prokop látta meg a célt, őt az utolsó szakaszon a Khalid Al Qassimit megelőző Sordo követette.

A WRC 2-ben nem változott az élmezőny sorrendje, Abdulaziz Al-Kuwari nyerte az értékelést, aki nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik helyén látta meg a célt. A katari Ford Fiesta RRC-je mellett két R5-ös Fiesta állhatott még fel a dobogóra, a második Diego Dominguez lett, a harmadik pedig Jari Ketomaa.

 

A verseny végeredménye:

1. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC 3h 41m 44.9s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +18.1s
3. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 27.4s
4. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 26.1s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +11m 14.9s
6. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +11m 19.9s
7. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RRC +16m 2.6s
8. Diego Dominguez Ford Fiesta R5 +18m 48.2s
9. Gustavo Saba Skoda Fabia S2000 +21m 20.6s
10. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +25m 52.3s

 

Andrew

 

2015. április 26.