Get Adobe Flash player

A Volkswagen argentin motorhibája - Várt motorhiba a Volkswagen tesztjén

 

Várt motorhiba a Volkswagen tesztjén

A Volkswagen Motorsport a Portugál Rally felkészülési tesztjén újabb motorhibát könyvelhetett el, a csapat azonban azt mondja, ezt ők maguk idézték elő annak érdekében, hogy könnyebben megértsék azt a problémát, ami az Argentin Rally-n sújtotta a Polo WRC-ket.

A teszten készült videofelvételeken látszik, hogy a Jari-Matti Latvala vezette autó egy gyors balkanyarba  háromhengerező motorral érkezik. A Volkswagen szóvívője az esettel kapcsolatban elmondta, hogy ez nem egy akaratlan megismétlődése volt annak a benzinbefecskendező hibának, ami Latvalát és csapattársát, Sebestien Ogier-t sújtotta a dél-amerikai viadalon, hanem a kivizsgálási folyamat részeként idézték elő. „A csapat kontrollált tesztkörülmények között ismételte meg a háromhengerezési problémát, hogy lehetővé tegye számunkra azt, hogy megállapítsuk ennek a potenciális károsító hatásait a motoron és hogy hogyan tudjuk a legjobban kezelni azt szituációt, ha bármikor is megtörténik esetleg egy hasonló hiba” – mondta el a szóvívő az Autosport magazinnak.

A Volkswagen Motorsport motorfejlesztési vezetője, Dr. Donatus Wichelhaus korábban már kinyilatkozta, hogy az alkatrészeket a fejlesztési részleg központi laboratóriumának segítségével vizsgálták meg, melynek során kiderült, hogy a benzinbefecskendező eltörött. A letörött darabok megakasztották a benzinbefecskendező mechanizmusát, ami megakadályozta a megfelelő működést.

A rali világbajnokság következő fordulójától, a Portugál Rally-tól kezdődően a Polo WRC-k új Bosch benzinbefecskendező rendszerrel fognak futni. A hannoveri gárdának egy homologizációs jokert kellett ahhoz felhasználnia, hogy ezt a homologizált motoralkatrészt kicserélhesse egy újabb változatra.

„Sosem találkoztunk korábban ilyen hibával a tesztelések vagy a versenyek során, és abszolút semmi új nem volt az utolsó fordulón használt injektorokkal kapcsolatban, ugyanazok voltak, mint amiket hosszú ideje használunk” – tette hozzá a szóvívő. „Magabiztosak vagyunk, hogy a következő versenyre megoldottuk ezt a problémát.”

A 2013-as szereplése óta az Argentin Rally-n érte el a legrosszabb eredményét a Volkswagen, miután egyik autója sem tudott a legjobb tízben végezni. Ogier Polója a második szakaszon állt meg a befecskendező hibájából, ami után a világbajnok csak másnap reggel indulhatott újra, Latvala utolsó nap bekövetkezett hasonló problémája pedig a finn versenyének végét jelentette. Andreas Mikkelsen defekttel, egy kiszakadt rugóstaggal és kormányszervó gondokkal küszködött, majd az utolsó gyorsasági szakaszon egy vezetői hiba miatt kiesett.

 

Andrew

 

2015. május 14.