Get Adobe Flash player

Hírek: Skoda Fabia R5 - Zöld utat adott az FIA a Fabia R5-nek

 

Zöld utat adott az FIA a Fabia R5-nek

A cseh autógyár mérföldkőhöz érkezett, új raliautójának, a Skoda Fabia R5-nek zöld lámpát adott a Nemzetközi Automobil Szövetség. A sikeres homologizációs folyamatot követően ez a kocsi folytathatja a gyártó 114 évre visszatekintő autósport sikereit. Az R5-ös kategóriába tartozó kocsi a Skoda legújabb sorozatgyártású Fabiáján alapul és a Fabia Szuper 2000-es utódja, ami a Skoda Motorsport legsikeresebb raliautójaként került be a történelembe.

„Örülünk, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség megadta számunkra a zöld utat” – mondta el Dr. Frank Welsch, a Skoda technikai fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja. „A különlegesen sikeres rajtot vevő harmadik generációs utcai Fabián dolgozva a raliautóinkból is beépítettünk abba néhány gént, és a valaha volt egyik legemocionálisabb Fabiát fejlesztettük ki. Most pedig fordítva történt ez, az utcai modell az alapja az új Fabia R5-nek.”

A Skoda új raliautója igazi csúcstechnika. Az FIA előírásainak megfelelve a Skoda Fabia R5-öt 1,6 literes turbófeltöltéses motorral látták el, ami egy jelentős változás a Fabia Szuper 2000 kétliteres szívómotorjához képest. Az összkerékhajtású jármű ötsebességes szekvenciális váltóval és McPherson felfüggesztésekkel rendelkezik, minimális súlya a szabályok értelmében 1230 kilogramm. A Skoda Motorsport a projekt kezdete óta tizenöt hónapot töltött az intenzív fejlesztésekkel, valamint az autó finomhangolásával és megbizonyosodott arról is, hogy az ultramodern alkatrészek tökéletesen illeszkednek egymáshoz.

A homologizációs folyamat egy hosszú és komplex procedúra, szoros együttműködést kívánt meg az FIA-val, és több részből állt. Az utóbbi hónapokban az új Fabia R5 átfogó jóváhagyási folyamaton esett át, ami most sikerrel ért véget, a szövetség jóváhagyta az autót. „Boldogok vagyunk, hogy megkaptuk a homologizációs formulát a Nemzetközi Automobil Szövetségtől” – nyilatkozta Michel Hrabanek, a Skoda Motorsport vezetője. „Az új ralis reménységünk fejlesztése fáradságos folyamat, komoly kihívás volt a Skoda Motorsport teljes csapatának számára, akiknek hatalmas köszönetet szeretnék mondani.”

A top pilóták, az Európa- és Ázsia-óceániai bajnok Jan Kopecky, az Európa-bajnok Esapekka Lappi, a legendás Freddy Loix, valamint a többszörös osztrák első Raimund Baumschlager értékes visszajelzésekkel szolgáltak a fejlesztések során az új autóról. A homologizációt megelőzően mintegy tízezer tesztkilométert futott a Fabia R5 Csehországban, Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Görögországban, Spanyolországban és Finnországban egymástól eltérő útfelületeken, különféle körülmények között. Akár jéghideg időjárási körülmények, akár napfény fogadta, a Fabia R5 sikeresen teljesített minden aszfaltos, murvás, illetve havas tesztet.

A Skoda Fabia R5 iránt máris hatalmas az érdeklődés az ügyfélcsapatok részéről, a sikerekre mindenekelőtt az előd, a Fabia Szuper 2000 a garancia. A 2014-es szezonban a Skoda lett a Fabia S2000-esssel az Ázsia-óceániai bajnokság gyártói bajnoka, skodás pilóta szerezte meg annak a sorozatnak, valamint az Európa-bajnokságnak is a győzelmét, utóbbi bajnokságban sorozatban immár harmadik alkalommal. A tavalyi év sikereinek listáján további öt nemzeti bajnoki cím is található. A hat év alatt elért csaknem ötven nemzetközi és nemzeti bajnoki címmel a 2009-ben bemutatott Skoda Fabia Szuper 2000 a cseh autógyár 114 éves autósport történetének legsikeresebb projektje.

„Az új Skoda Fabia R5-tel folytatni akarjuk azt a sikersorozatot, amit a világ ralipályáin az elmúlt években élveztünk a sebesség és megbízhatóság tekintetében” – mondta el Hrabanek. „A sikeres homologizációt követően belevághatunk a Fabia R5 projekt következő fázisába.”

 

Andrew

 

2015. április 8.