Get Adobe Flash player

Portugál Rally 2015 - 2. nap

A Portugál Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság portugál állomásának szombati napján három különféle szakasz várt a párosokra, ezek mindegyikét kétszer kellett teljesíteni, ami 165 kilométernyi versenytávot jelentett.

Az első gyorsasági homokos volt, a második tempósabb részeket tartalmazott, míg a laza murvás borítású harmadik két aszfaltos betéttel rendelkezett. A gumiválasztás az előre jelzett 25 fokos hőmérséklet miatt kulcsfontosságú volt, amire aztán különféle megoldások születtek.

A délelőtti kör a vegyes abroncsokat választó Kris Meeke-ről szólt, a DS 3-at hajtó pilóta két szakaszgyőzelmet szerzett, amivel csaknem lefelezte Jari-Matti Latvalával szembeni hátrányát. Meeke ugyanakkor átélt egy meleg pillanatot, amikor egy rosszul felírt itinerinformáció miatt ötödik sebességi fokozatban vett be egy negyedikes kanyart. Latvala is hibázott, túlcsúszott egy elágazáson, majd nekiment egy kőnek, ami után azt hitte defektje van. A finn mindazonáltal legjobb hármas szakaszidőket autózott, és a nap közbeni szervizparkba hat másodperc előnnyel érkezett

A csupa lágy gumit választó Andreas Mikkelsen nyerte a reggeli gyorsaságit, a puha abroncsok azonban nem bírták a továbbiakban, így a norvég leszakadt Meeke-ről. Latvalához viszonyítva ugyanakkor a kör során nem vesztett időt Mikkelsen. Sebastien Ogier volt az egyetlen, aki a vezető hármas tempóját tartani tudta. A Volkswagen versenyzőjét, akinek sikerült megelőznie Ott Tanakot és Dani Sordót, az segítette a kezdetben, hogy immár nem elsőként kellett rajtolnia a Rally 2 szabály szerint visszaállók miatt. A kérdéses versenyzők közül azonban kettő is kiesett, így a kör végére Ogier ismét hátrányba került ilyen szempontból.

Ogier délután kockáztatott az abroncskérdésben, rákapcsolt, megnyerte mindhárom szakaszt, amivel a nap végén a második helyen találta magát. A francia a befejező napot kevesebb, mint tíz másodperces hátránnyal várhatja csapattársa, Latvala előtt. A finn tartott tőle, hogy a kemény gumikon sokat fog veszteni a keményeket és lágyakat egyaránt használó Ogier-vel szemben, de örült a megmaradt különbségnek.

Meeke délután nem tudta tartani a tempót, bevallotta, nem is akarja, hanem a saját versenyét szeretné futni. A citroenes visszacsúszott a harmadik helyre, és csak egy hajszál választja el a mögötte álló, a szintén az óvatosságot az előtérbe helyező Mikkelsentől.

Az ötödik pozíciót birtokló Ott Tanak szintén a saját tempójában autózik, az őt követő bolyban azonban zajlottak az események délután. A hatodik helyet Sordo kaparintotta meg, miután visszaelőzte csapattársát, Hayden Paddont. Az új-zélandi az utolsó szakasz elején eltalált egy követ, ennek következtében elfolyt a Hyundai váltójából az olaj. Mads Ostberg DS 3 WRC-jében nap közben kicserélték a meghibásodott hátsó differenciálművet, ezt követően azonban egy szenzor mondott csütörtököt, amitől elment a turbónyomás és vele együtt az erő is. A norvég így volt kénytelen teljesíteni a délutáni gyorsaságikat, minek következtében rengeteg időt és egy pozíciót vesztett. A kilencedik helyen Robert Kubica várhatja a folytatást, a tízediken pedig az újabb defektet elszenvedő és az új Fiesta kezelhetőségével bajlódó Martin Prokop.

Thierry Neuville a napi nyitószakasz elején egy ártatlannak tűnő szituációban, egy jobbos kanyarban kissé kicsúszva felborult és kiállni kényszerült. Az oldalán fekvő Hyundai ráadásul a szűk helyen ráadásul akadályozta is a többieket, köztük Sordót is, amíg biztonságos helyre nem tudták vinni az autót. Neuville-nek az utóbbi három versenyen ez volt a harmadik komolyabb hibázása.

Elfyn Evans sem jutott sokkal messzebb, az M-Sport versenyzője szűkre vett egy kanyart, nekiment egy kőnek, ami kiszakította a futóművet. A Fiesta WRC ki is gyulladt, amikor Evans-ék megpróbálták folytatni a versenyt, majd ezt észlelve természetesen félreálltak. Az oltásban a párost követő Khalid Al Qassimi is segített.

A WRC 2-es párosok is eseménydús napot tudhatnak maguk mögött. Nasser Al-Attiyah-nak sikerült megőriznie a vezetést Ford Fiesta RRC-jével. A katari mögé az ötödik helyről jött fel Esapekka Lappi annak ellenére, hogy az utolsó szakaszon eltörött a Skoda Fabia R5-ben az egyik hátsó lengőkar. A képzeletbeli dobogón Lappi csapattársa, Pontus Tidemand áll még, neki szintén az utolsó különpróbán akadtak gondjai a fékkel. A kategória negyedik helyét a citroenes Stephane Lefebvre foglalja el. Jari Ketomaa sok időt vesztett, miután megsérült Fordjának felfüggesztése, Yazeed Al Rajhi a kiszakadt futómű, Karl Kruuda pedig egy borulás miatt volt kénytelen feladni a nap küzdelmeit.  

A junior értékelést továbbra is Quentin Gilbert vezeti, előnye nem kevesebb, mint hét és fél perc. A második helyre Henri Haapamaki, a harmadikra Pierre-Louis Loubet kapaszkodott fel a nap folyamán, miután jócskán megtizedelődött a mezőny.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 56m 19.9s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.5s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +20s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +21.1s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 11.1s
6. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 55.4s
7. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 1s
8. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 5s
9. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +3m 6.9s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +5m 49.7s

 

Andrew

 

2015. május 23.