Get Adobe Flash player

A versenynek a célban van vége

A történelem sokszor bebizonyította, hogy egy autóversenyen csak akkor lehet végeredményt hirdetni, amikor a versenyautók célba értek. 2015 májusában számtalan párosnak gyűlt meg a baja ezzel, jóllehet az adott verseny összes gyorsasági szakaszát teljesítették.

A Portugál Rally-n nem kevesebb, mint hat páros járt így. Diogo Salvi és Pedro Rodrigues túl későn érkeztek meg az utolsó különpróbát követő időellenőrzőbe, emiatt kizárták őket. Ugyanezen az etapon kényszerült kiállni Joao Barros és Jose Pedro Fontes csakúgy, mint Marijan Griebel. Az Opel versenyzője a befejező szakaszon defektet kapott, ami miatt annyira megsérült az Adam R2 futóműve, hogy a németnek fel kellett adnia a futamot a gyorsasági célját követően. Osian Pryce egy műszaki hiba miatt nem ért célba.

A Skoda csapat menője, Esapekka Lappi – miután felkapaszkodott a WRC 2-es értékelés második helyére – a szombat esti szervizbe érkezett törött hátsó futóművel és három forgó kerékkel. A helyzet tulajdonképpen hasonlított Yuriy Protasov argentin esetéhez – ami miatt az ukrán tizenöt perces büntetésben részesült –, hiszen közúti forgalomban történt a dolog. A versenyfelügyelőség vasárnap előbb öt perc büntetéssel sújtotta Lappiékat emiatt, majd az utolsó szakasz megrendezésével egy időben visszavonta azt.

A portugál világbajnoki futammal azonos hétvégén zajló Cesky Krumlov Rallye-n is a verseny végére maradt a döntés. A cseh bajnoki végeredményét ugyanakkor nem a technika, hanem az emberi tényező alakította, hiszen a korábban egy defekt miatt időt vesztő Jan Kopecky úgy tudta a maga javára fordítani a küzdelmet R5-ös Fabiájával, hogy nagy riválisa, a MINI-s Vaclav Pech a legutolsó szakaszon elkövetett egy hibát.

Sepp Wiegand a május közepén megrendezett Thüringer Rally győztesének látszott a célceremóniát megelőzően. A német hazája bajnoki fordulóján az utolsó szakasznak 2,3 másodperces hátránnyal vágott neki Skoda Fabia S2000-esével, a vezető helyen autózó Fabian Kreim azonban hibázott, összetörte R5-ös Fabiáját, így Wiegand érezhette magát a győztesnek az utolsó gyorsasági céljában. Az előző szezonban még az Európa-bajnoki címért küzdő pilóta autója az utolsó közúti etapon azonban kifogyott az üzemanyagból, és Ruben Zeltner nyert végül egy Porschével. Egyes híresztelések szerint nem volt véletlen az, ami Wieganddal történt, miután illegálisan látták szervizelni, inkább kiállt ugyanis egy mondvacsinált indokkal, mintsem hogy kizárják.

 

Andrew